AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
3.297

Hemmabyggd frontspoiler

Sida 2 av 2
Vad är det för färgkod på din bil 259?
Visa användare
2.783
Grabber
BMW 318dT ´11
Det är färgkod 490 - amethyst metallic.

em
339
emhå
525i -88
jag gjorde en liknande av en krokig 5-serie-kofångare... kapade av nedre delen och skruvade fast den upp och ner under den befintliga... ser nästan likadant ut om ngn ville ha fler ideer...
mvh, Magnus.
Ulke
Helt klart ett lyft för bilen.....Nu kan du belöna dig själv med 6 extra i valfri smak...

mvh //Ulke
Riktigt snyggt !!
Mer sådana här tips!

Man kanske kan smälta ihop plasten igen. Blir ju lite plast över som jag fattar det. Kan man ju passa på att smälta lite med lödkolv och använda den överblivna plasten som lod.

OBS. detta är bara en ide vissa plaster gillar inte ovanstående behandling. Med andra funkar det riktigt bra, bara att testa på en bit som inte skall sitta på bilen.
Om det funkar så kan man få en snygg och stark skarv mellan halvorna.

-Phil
Visa användare
2.783
Grabber
BMW 318dT ´11
Tjena!

Nu har jag uppgraderat min front spoiler. Den gamla pallade inte luftmotståndet :)
Fick bra kritik tidigare så jag tyckte att det kanske kan vara värt att förbättra konstruktionen. ;)
Länk

Den nya kommer oxå från en Volvo men en 900 serien istället.
Det visade sig att det var så gott som bolt on o kappa av en mindre bit.
Mått är väldigt lika på båda bilar:
BMW 140cm brett 20cm lång,
Volvo 140cm brett o 30cm lång.
Bygg tips:
Det är den nedersta delan av Volvos spoiler som är monterad med 6st plåtskruv o 4st lkips o är lätt att demontera.
Det finns 4st hakar o dom 2 innre måste tas bort, dom 2 bakre måste klippas/kappas av ca 1cm.
Volvos spoiler är längre så den får oxå kappas ca 10 cm men mätt först hur mycket skall det var eller kappa av när den har monterats.
Jag använde små plåtskruv med breda hattar för att sätta ihopp den med BMWs front.
Hela jobbet tog max 2 timmar.

MVH Peter

BMW - Beroende Med Wilja!
Visa användare
660
Bholmberg
BMW 330i Touring -00
Ser inte så tokigt ut det där =) smälter in väldigt bra i karossen så man kan tro att det är direkt från fabrik.
Smart och billig lösning på en mkt snygg läpp.

--
DTM system och rak 6a ;)
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.