|
Sida 2 av 2
|
|
|---|---|
|
och om du inte köper en klump från en e28m5 så hittar du inte något som passar rakt upp i bakvagnsbryggan med lite högr utv. (e28m5 3,73 har jag för mig) Du får plocka drevsatts från en e34/e32 med 3,91 eller 4,10 4,27. Dreven från en ej spärrad diff passar till en spärrad diff....det är bara att jaga tag i en klump med rätt utv och råna den på dreven. ett annat alt är att du jagar tag i en cr låda och kör med din nuvarande utv ;) |
|
|
hehe okej men du va väl bökigt värre att byta dreven.. iaf som det skrevs tidigare i denna tråd.. fan på en gammal volvo gör man det ju men en timme juh..:p men du en cr låda mm vad kan en sådan kosta..?? och en annan sak varf F-n hittar man en sådan.. //Danne |
|
|
Här har jag köpt ett par st cr lådor www.ebay.de både 265cr och 245cr sist en 245 cr till halva priset som dom utanonseras till i sverige. Det är inte sååå farligt att byta drev. Men var ngt så när noga med inschimsningen. Det får inte gå tungt när du roterar på dreven samt det får absolut inte glappa när du har olja på dreven. På rejsbilen tar det cirkus 1h att byta utv nu mera;) (iofs så är allt uppmätt så vi behöver bara hålla reda på vilka schims som ska sitta på vilken sida) |
|
Paap Reeder |
... jo mina drev kommer från en E34/M5 -92. MVH /// Paap R |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.