|
|
|
|---|---|
|
Fick 2,a på bes för rostangrepp på lägnsgående bromsrör . Det såg ganska "bökigt" ut att byta dom och det såg ut som man måste plocka ner bensintanken, någon som provat att byta dom själv? Funderar på att blästra och spruta underedsmassa på dom för så dåliga var dom faktiskt inte. (750 -95) | |
| alltid bökigt o byta längsgående! finns det plats kan du lägga dom bredvid tanken i stället,det brukar jag göra på vissa bilar, bara du gör det snyggt och ser till så dom inte skaver emot nånstans! | |
|
Jorå. har bytt en del bromsrör, men just på den här såg det extra "jäkligt" ut. problemet är just att röret går in ovanför tanken sen ser man det inte längre. vete tusan hur man ska göra. suck... |
|
Paap Reeder |
... skulle man kunna lägga två nipplar ... och bara byta den del av röret som är skadat - kanske den är OK just ovanför tanken??? Till en gammal Cheva jag mekade på 70-talet så hade jag en sats att göra "egna" brömsrör med. Tumdim var det väl men måste ju även finnas i vettiga dim. Kan man lossa och böja ner röret så man får ett arbetsutrymme runt röret på 200x200x200 så borde det gå. Man kan ju alltid bygga rör-slang-rör. Bytte på min M535:a förra året ... och sunk var det. MVH /// Paap R |
|
som redan nämnts måste du ju inte dra det nya röret där det gamla ligger! bara det är fastsatt ordentligt så skall det inte vara några problem... om det är trångt att få loss det gamla så kan du ju kapa röret innan det försvinner in under tanken (där det är helt och rostfritt) och sätta på en nippel, kona och sen skarva med skarvhylsa... MVH Johan K |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.