AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Trimning och väghållning
908

insug till olika förgasare

Jag behöver byta ut mina dubbla webrer inför besiktningen. Jag har ej kvar någon original. Funkar det att sätta på Strombergare?? Är Insugen annorlunda jämfört med Solex?

Letar relativt rostfri BMW e30 med defekt eller ingen motor, Styrbox till -83 m10.
www.hypnotized.nu
Någon här måste ju veta!!!!

Letar relativt rostfri BMW e30 med defekt eller ingen motor, Styrbox till -83 m10.
www.hypnotized.nu
An
404
Anders C
2002 -73
2002ti -69
320i -78
Hur menar du. Vad är det för solex du menar, vad är det för strombergare du menar. Förklara lite mer.

Du får inte på en strombergare på ett orginal solexinsug är jag nästan helt säker på./Anders C
Jo, det jag menar är: passar insuget som är original (till solex förgasare) till en Stromberg förgasare?

Är det någon som vet hur jag enklast ska göra för att få min bil med dubbla webrer genom besiktningen? Vad ska jag stoppa i för någon förgasare? Är alla insug till olika förgasare och olika storlekar på förgasare olika???

www.hypnotized.nu
Sp
2.188
Spiidfriik
BMW F31 335d -14
Nissan Skyline GT-R -95
BMW E21 323i -82
+ några till.
Strombergaren är väl inte en tvåportare som Solexen? En enkelportare passar kanppast bra på ett dubbelportsinsug.
Men allting går...
Varför inte skaffa en original Solex? Borde du få för en hundring eller två.

Kiip Spiiding!
ja, det verkar som om det måste bli så.

Tackar förresten

www.hypnotized.nu
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.