|
|
|
|---|---|
|
Hej. Bytte igår till mina nyinköpta Z3M stolar och upptäckte att stolarna hade suttit i en bil utan passagerarairbag eftersom passagerarstolen saknade en ledningsmatta i sätet som känner av om nån sitter där. Nu undrar jag om det är så enklet som att flyttat ledningsmattan från den gamla stolen till den nya och tuta och köra igen eller om man kan koppla in ett motstånd och lura airbagsystemet? //Daniel | |
![]() 23.268 520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247 Monark 50S 69-71 Ariel LH Colt -1954 Yamaha xs400 12E Seca -82 Honda CB 650-82 Captur Intens II-19 |
Bäst är att koda bort sensormattan med hjälp av DIS, vilket BMW får göra enbart om det byts till stol utan sensoermatta. Annars får du flytta över elektronicdosan från den gamla stolen och simulera en sensormatta men du måsta ändå släcka lampan med diagnosprogram el reset verktyg. se länk. Länk ///MVH Hasso Länk |
|
Tack Hasso! Hittade efter lite letande din guide till hur man simulerar en sensormatta, tror det blir att bygga en sån lite sak.... Om man nu som jag har en stol med och en utan sensormattan, kan man flytta den mellan stolarna? Om man ber BMW programmera bort sensormattan kommer airbagen att alltid lösa ut eller aldrig lösa ut? //Daniel |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.