|
Sida 1 av 5
|
|
|---|---|
|
Jag kunde inte hålla mig utan måste få veta hur knepiga ni andra är här på forumet.(I hopp om att jag själv inte behöver uppsöka hjälp). Många kanske avfärdar denna tråd som oseriös och hjärndöd och att intresset för BMW INTE handlar om hur MÅNGA BMW man äger/har ägt, utan om att man funnit BILEN man aldrig gör sig av med. Jag tillhör dem som tycker att det är trevligt att ha en "ny" bil lite då och då. Det innebär också att någon bil i familjen måste bort, då platsen är begränsad. När jag räknar efter har jag ägt/äger ca. 30 BMW av olika modeller. Mest insnöad är jag på gamla E30. Hur är det med er andra? Gr8ride | |
|
Jag är på min fjärde BMW, hade 2st E28 är på min andra E34 o hade en bil som borde inte ens tala om :) |
|
Stekaren |
Har haft runt 23 st tror jag, mins inte alla dock. Fast så e jag juh bara 22 :) |
|
Nr 4. Och jag tror det kommer stanna upp ett tag nu... för att återkomma i ett explosionsartad konsumering om 5-10 år ;) /Olof |
|
|
en... /Olof |
|
M6 5.185 Swe E24 M6/M635 register
E24 M635Csi -84 E34 535i -92 E87 120D -08 E61 535D LCI -08 BMWCS #5984 BMWSC #481 |
Jag är inne på min 4:e, har dock 3 st för tillfället! Efter min 1:a 635:a som jag hade väldigt svårt att göra mig av med trots sitt dåliga skick(rostig), var jag bara tvungen att skaffa mig en M635 innan den såldes. Jag har nu redan 2 st Beemers jag planerr att behålla tills det växer mossa på händerna! Säljer nog huset innan jag gör mig av med M635:an, om ekonomin skulle gå i botten. ;-) MVH Patrik |
|
e30 och numera lite e21 är det som gäller för mig, äldre BMW tilltalar mig betydligt mer än nyare som jag tycker saknar själ :-) B6an säljer jag ALDRIG. Sen finns det bilar man har sålt som man ångrar djupt... Jag hittade en vit 325iA -90 som på vintern gått i Monaco och på sommaren i Sverige, bilen hade gått knappt 14000mil. Jag såg den först hos den lokala BMW verkstaden, kördes av en kvinna i 30-års åldern, bilen var totalt oxiderad i lacken och inte sett en tvättsvamp på 5 år. Trots det slog köpdjävulen till så jag hoppade på den något förskräckta kvinnan och förklarade att hennes bil nog borde vara min, som tur var skulle hon flytta till England och tänkte ändå göra sig av med bilen. En månads tjat senare så köpte jag den för 15kkr, på frågan om var hon servat bilen svarade hon: "Servat? Det har jag inte gjort.", som tur är hade hon inte kört mer 900 mil på 5 år. Jag körde hem bilen och noterade att ALLT funkade även AC. Bilen var verkligen rostfri i ordets rätta bemärkelse, all gulkromatering kvar på skruvarna under bilen, bara att torka bort smuts. Efter en maskinpolering och rejäl service hade jag en bil som fick hjärtat att slå lite fortare :-) Jag körde ca 100 mil innan jag ställde undan den för vintern, bytade lite slangar till automatlådan och putsade lite till under vintern. I februari önskade min fars kompis att köpa bilen till ett mycket bra bud, jag kunder verkligen inte tacka nej då jag behövde pengarna till renoveringen av min 325iM. Sålde bilen med gråten i halsen, fars kompis ringer överlycklig en vecka senare och säger att han besiktat bilen med kommentaren "Finare bil har jag aldrig sett" från besiktningskillen. Saknar den fortfarande... Länk finns lite bilder kvar iaf... /Johan Tryggvesson -Die Entwicklung stoppte bei 30- BMWSC #338 |
|
|
Vilken fantastisk E30. Tyvärr är det alltid en bil man kommer ångra djupt att man sålt. Gr8ride |
|
|
13 st BMW på 18 år. Och bara 3-serien hittills. Keep Your Distance! |
|
|
14 st är det, ett tecken på att man har ägt för många när man inte kan räkna rätt... Keep Your Distance! |
|
|
Clubsport> du kan aldrig äga för många bmar:) Mvh/Micke Min 02sida Länk |
|
| inne på min 3:e nu. först en 320 e30 (finns kvar) 325 e36 (såld) å så pärlan, en 328 M coupe. haft körkort i 3 år. | |
|
Inne på 4 och 5 nu :P Mvh, Kalle ___ Bilarna: Länk |
|
|
Jaja! Det är väl ingen konst att äga många BMW eller för all del vilka bilar som helst! Jag känner mig således manad att som motvikt göra ett inlägg "om bilen jag aldrig gör mig av med"! Köpte en 3.0S -72 år 1979. Den hade då gått 15.000 mil. Kör den fortfarande! Efter semestern räknar jag med att mätaren slår över 70.000 mil! Varför jag kör den än? Enkelt! Det är den överlägset bästa bil jag ägt! Den bra går och går och krånglar aldrig! En enda gång har jag inte tagit mig hem! Det var för 10-15 år sedan när kardanaxeln gick av! Det var ett utmattningsbrott som utgick från en dåligt gjord svets! Den kommer säkerligen att rulla många mil ytterligare! Per L |
|
| är inne på min 31 bmw nu tror jag på 18 år+ en typ 30 andra trista märken. som sagt, en gång bmw alltid bmw!!!!!! | |
|
...har gillat de tyska. Fick chansen att välja tjänstebil fritt för ett antal år sedan (inom rimliga begrepp). Köpte 525iAM, med DSP stereo, min favvofärg och lite annat kul. Det var den första som sedan backades på med en beg 518 iT....troligen byts den mot en E39 530iT-01/02 vid utrymme i "lomman". 525iM:en är det bästa jag ägt om man blundar för respons på varv under 2500, om man av misstag hamnar där med en sån. Så svaret på rubrikfrågan är två, men gärna tre eller fyra inom kort. Av någon anledning detta forum icke lär uppskatta är mina äldre vagnar av italienskt ursprung, men om en lämplig E21alt E28 (!) uppenbarar sig blir det bayerskt även i samlingsdelen av vagnparken. V6 är bra på sitt sätt men in-line 6 bättre. Hade Österrike som ligger mellan Bayern och Milano gjort bilar så.....ooooooops. |
|
| Är inne på min 4 å 5 nu...och fler lär de väl antagligen bli med tiden. | |
|
3 st, E36 323Ci, E46 328i, E46 330Ci. Borde köpa en 335i framöver kanske :) Var god att bruka sökfunktionen! Länk |
|
|
Har bara blivit 8 st trots att jag kört BMW kontinuerligt sedan 1980. Saknar den första idag. En inkaröd (=orange) 1602 från 1975 som jag ägde endast ett år. |
|
|
325 -92 540 -98 M5 -00 Och det blir bara roligare och roligare :) Men nu känns det lite "vad ska jag hitta på härnäst?", är nog rätt många år kvar innan E60 M5 kommer ner i realistiska prisnivåer.. och köpa något motorsvagare blir man nog bara besviken på, men nya Z4Mcoupen skulle jag nog kunna leva med ;) |
|
| 8 stycken har hunnits med hittills. Har provat en massa annat också men hu känns det som att BMW är rätt. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.