|
|
|
|---|---|
|
Hej, Jag har sedan ca. 7år åkt i en E36 Touring men familjen bara växer, så nu tittar jag runt lite på tidiga E39or (även provkört några A6or). Igår hittade jag en svensksåld 523i Touring 97a som har gått 15 kmil. Han begär 74 kkr vilket är ett kalas pris enl. mig. Så jag var o provkörde i går och den går som en dröm, åkte även förbi en gammal klasskamrat som är mekaniker och han tyckte inte att det fanns speciellt mycket att pruta på, -”Motor och chassi är precis som det borde efter 15 kmil” (han är inne på sin åttonde BMW, och har mekat på BMW) så jag litar helt på honom. Problemet är att det inte ens finns CD och vad jag kommer ihåg inte ens styrning för eftermontage av CD växlare (har inte kollat sladdar men tror inte det fanns nån knapp där det stod CD). Jag skulle gärna bygga en carpc men efter lite sökning här i forumet verkar det som om man nästan måste ha en bil med inbyggd navigator för att det ska vara nåt att ha, jag vill ju ha navigering osv. till carpc’n. Om CD växlar styrningen hade funnits hade jag nog satsat på en iPod. Ska allt kablage vara dragit i den här också, så att jag ”bara” skulle kunna byta ut sterion eller måste jag nöja mig med radio om jag köper bilen? Tacksam för snabba svar, ska åka o köpa bilen idag!!!! /David | |
|
Vet inte om ledningarna är fördragna. Min cd växlare sitter bakom luckan till vänster i bagagerummet. Batteriet på motsvarande sida till höger. Borde vara samma radio som sitter i min. Med kassett. I den sitter styrning för CD växlaren. |
|
| Jag tror det skall stå i utrustningslistan om den är förberedd för cd-växlare. | |
|
Köppte bilen, räknar med att bygga en carpc eller bygga in en CD växlare. K-Jörgen: Jag har inte några knappar på sterion där det står CD eller liknande, så jag tror tyvärr inte att min sterio fixar att styra en växlare. Hewi: Har tyvärr inte nån utrustningslista. Vet ni var man kan hitta bättre beg. sterio's till E39? /David |
|
|
Grattis till bilen! Utrustningslista får(?) du hos/av BMW. Ev. kan den sitta under något säte, i min satt den under passagerarstolen. /Udo Dirkelsniff Länk |
|
|
BMW har inte en knapp för cd, utan en knapp det står "mode" på? Vad heter din stereo? Reverse eller business? Är det en reverse så har den ingen cd-växlar styrning och du måste således uppgradera till en business enhet först. Schnelle fahrt, Härliche fahrt. Länk |
|
|
Precis som herr gaspedal säger. Trycker man på mode så kommer CD fram på displayen. Tittade faktiskt på kopplingarna till min växlare där bak ser faktiskt inte fabriksmonterat ut, vet inte om den är ditsatt efter eller att det skall se ut som det gör!? I så fall tror jag att alla är förberedda och eftermonteras |
|
|
Tack för alla svar! Jag har en reverse, så det får bli en uppgradering. Frågan är bara vad man ska uppgradera till? Jag vill ha en BMW orginal front men skulle samtidigt vilja bygga in en dator i bilen, problemet är bara att jag läste att 16x9" monitorn kostade 10kkr när jag browsade runt här i forumet. Och att bygga in en egen skärm blir nog inte så snyggt även om man då har fria händer. Så det kanske lutar åt en (gärna beg.) business med en iPod. Vad tror ni att man får ge för en business? (är det skrotar som gäller?) /David |
|
|
Hittade denna: Länk Fixar denna att styra CD växlare (iPod) också? Eftersom jag inte har nån färddator kommer det att vara tomt i alla nedre fälten (för det är väl till färddatorn?) Vänlig hälsning David |
|
|
Eller är det denna jag bör köpa: Länk /David |
|
Ragemannen |
kolla annars på bildelsbasen för någon urmonterad 16:9 skärm med navi och allt. Kan dock bli ett riktigt rejält montage skall finnas en guide här på autopower men jobbet kräver lite koll på ellära minst sagt Sedan är för män |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.