AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
744

spårkänslig 325

mackan
Jag tycker att min 325 är väldigt spårkänslig. Har 235/40-17 runt om, däcken sliter inte snett så framvagnen borde vara ok. funderar att byta till 215/45-17 på framdäcken, kanske hjälper. Någon som känner igen problemet.

Bj
357
Bjale_racing
325i 24v 93a
Antagligen beroende på däck bredden,men ställ framvagnen,kan hjälpa någe.

D är fegt o släppa gasen!
Ha
152
Hasse
BMW 320 Cab -10
Anledningen till att din bil är spårkänslig är att du inte styvat upp bilen. Ska man ha så breda däck som du har så måste man sänka och styva upp.

/H
mackan
Bilen är sänkt med en jamex sänkningssats med anpassade stötdämpare, så det lutar väl åt smalare däck och kontrollera framvagnen. Nån som vet något bra ställe för framvagnsinställning i STHLM.

Hade en något nervös framvagn som var spårkänslig med 225/40/18, slet något på insidan (upptäckte med förstoringsglas på ca 300 mil), kollade toe-in och justerade, klar skillnad.

Dock är det ju en hel del spåriga vägar i Sthlmsområdet så man får ju inte njuta.

Rent teoretiskt kanske du vill veta att BMW Solna tar 978+moms för fyrhjulsmätning ;)

Br
196
Brutus
Något modifierad 730 -91
NB Gummi på BirgerJarlsgatan är duktiga och har en bra maskin för framvagnsinställning/fyrhjulsmätning.

mvh
/B
Volvo
Hej hatr en 328 med samma däckbredd som dej den är sänkt å så men den vill med gärna spåra rtor det beror på för breda däck och för dåliga vägar här i sverige
Et , inpressningen ska vara så nära org som det går ,
kör själv med 225/45 fram 245/40 Bak på en compact,inte värre spår känslig än orginalet , fälgarna är intgral A2 8x17 et 40 + bilen är ej sänkt,
sänker du för mycke får du en själv styrning av hjulen vid fjädring

Krister
BMWCS Nord
BMWCS 1172
BMWSC
Visa användare
80
Mr. M5
Alpina B10 V8 -98
325 -93
635 CSI -82
Hade samma problem med min 328:a med 225 runt om. Fick tips om att det var bredden på däcken och bytade till 215 fram. Problemet försvann helt efter däcksbytet.

M5 -93
328 -98
320 -88
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.