|
|
|
|---|---|
mackan |
Jag tycker att min 325 är väldigt spårkänslig. Har 235/40-17 runt om, däcken sliter inte snett så framvagnen borde vara ok. funderar att byta till 215/45-17 på framdäcken, kanske hjälper. Någon som känner igen problemet. |
|
Antagligen beroende på däck bredden,men ställ framvagnen,kan hjälpa någe. D är fegt o släppa gasen! |
|
|
Anledningen till att din bil är spårkänslig är att du inte styvat upp bilen. Ska man ha så breda däck som du har så måste man sänka och styva upp. /H |
|
mackan |
Bilen är sänkt med en jamex sänkningssats med anpassade stötdämpare, så det lutar väl åt smalare däck och kontrollera framvagnen. Nån som vet något bra ställe för framvagnsinställning i STHLM. |
|
Hade en något nervös framvagn som var spårkänslig med 225/40/18, slet något på insidan (upptäckte med förstoringsglas på ca 300 mil), kollade toe-in och justerade, klar skillnad. Dock är det ju en hel del spåriga vägar i Sthlmsområdet så man får ju inte njuta. Rent teoretiskt kanske du vill veta att BMW Solna tar 978+moms för fyrhjulsmätning ;) |
|
|
NB Gummi på BirgerJarlsgatan är duktiga och har en bra maskin för framvagnsinställning/fyrhjulsmätning. mvh /B |
|
Volvo |
Hej hatr en 328 med samma däckbredd som dej den är sänkt å så men den vill med gärna spåra rtor det beror på för breda däck och för dåliga vägar här i sverige |
|
Et , inpressningen ska vara så nära org som det går , kör själv med 225/45 fram 245/40 Bak på en compact,inte värre spår känslig än orginalet , fälgarna är intgral A2 8x17 et 40 + bilen är ej sänkt, sänker du för mycke får du en själv styrning av hjulen vid fjädring Krister BMWCS Nord BMWCS 1172 BMWSC |
|
|
Hade samma problem med min 328:a med 225 runt om. Fick tips om att det var bredden på däcken och bytade till 215 fram. Problemet försvann helt efter däcksbytet. M5 -93 328 -98 320 -88 |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.