|
|
|
|---|---|
|
Hade inte åkt med 7:an på en vecka. Kör 1 mil idag. Ställer den hos päronen, tvättar, lyssnar på musik 1 timme. Har dörrarna öppna 30 min kanske. Sen när jag ska åka därifrån så är bilen stendöd. Fick använda startkablar. Är batteriet slut eller vad?? Gick alldeles utmärkt att åka hem efter startkabelstarten och det var bra drag i elektroniken så han verkar ladda. Å det mätte jag för övrigt för 1 månad sen att han laddade. Laddade 13,8v typ. Åker till Tyskland imorgon. Man kunde ju ha fått en lugnare uppladdning... mvh | |
|
oki, kolla vad du laddar på tomgång och vid ca 2000 varv? Kanske är det dags att byta ut laddningsreläet till generatorn. Kolla även nivån i batteriet, kanske dags att fylla på med des. vatten? Bilen bör ladda över 14 volt vid 2000 rpm, med nybytt laddningsrelä laddade min 518i, 14.4 volt på tomgång. ___ Bilbloggen: Länk |
|
|
Ok, jo jag tänkte jag ska kolla vattnet... Man borde kanske köpa med sig en laddregulator oxå. mvh |
|
|
Börja med att mäta spänningen på tomgång och vid 2000 varv. Sedan kanske det inte är dumt att ha med sig ett extra relä, just in case. Det är ju inte direkt några större summor det rör sig om. Hittade Länk på biltema, det borde ju vara samma till relä på 735 som till 535. ___ Bilbloggen: Länk |
|
|
Ok, laddningsregulator fixad nu iaf. Har ingen voltmätare tyvärr. Men den laddade ju nästan 14 för en månad sen... iaf på tomgång. Usch jag är så nervös....haha jag trodde det skulle vara ett nöje att åka på semester ja... Men men, så blir det när man ska envisas med att ha gamla bilar. Får slå till på ett relä oxå. Just in case. Var till gbg för ett par helger sen. Å hon klarade den långresan kladerfritt så det ska nog gå bra nu med. Så nu får det bära eller brista. Tack hej |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.