AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
997

Nån som vet nått om denna 540 e34?

ca
282
carlsson535
328ic-97
528ia-97
Länk
Självklart, 12äg i Sverige, såld ett flertal gånger årsskiftet 03-04, var ute hos Bilstallet i Ljungby första gången hösten-03, såg den ett par dagar efter den försvann därifrån, i Solna då i dec-03 med 17" Style 5 fälgarna på, sen åkte den norrut, jag har inte granskat den närmare, men be att få se bilder innanför tankluckan, runt regbelysningen, insidan dörrarna, fråga efter när kopplingen är bytt, oljepumpsbultarna är kontrollerade, stötdämpare fram bytta?

Jag har även utrustningslistan till den, vilket ägaren uppenbarligen saknar, annars hade det stått fler saker, mitt tips köp om skicket/historiken är okej, Arktissilber M-Sportpaketad 540i/6 är ovanligt, denna har det som behövs i utrustningsväg minus taklucka, dock uppväger farthållare/diffspärr mycket, Klimaautomatik/3 ekrad sportratt är extra bonus.

Mvh Stephan
ca
282
carlsson535
328ic-97
528ia-97
Tack för ditt svar, misstänkte väl att du skulle skriva ett par rader. Har haft kontakt med ägaren och enligt honom finns det inga större fel på bilen, lite rost vid stensprutet fram. Klimman är nyfixad, avgassystem nytt(original) och stötdämpare fram bytta även så stag o bussningar. koppling bytt också.
Ska åka upp imorron o hämta bilen förhoppningsvis, en liten resa på 50 mil.

Har du möjlighet o mejla utrustningslista om jag köper den, vore trevligt o ha

Mvh Henrik
ca
282
carlsson535
328ic-97
528ia-97
Så där då var bilen inhandlad, finare än förväntat faktiskt, men det skulle va kul o ha utrustningslistan, så har du lust får du gärna mejla över den på carlsson535@yahoo.se
fl
57
floskel
bmw m5 3.6l-91
Hej ser att du köpte bilen jag var intresserad av ... nyfiken fråga fick du ge det utsatta priset eller fick du ned priset på den ... bara undrar så man har en riktlinje att gå på .. söker en 540I/6vxl själv.. men man vill ju inte betala för högt pris... p.s den såg ju väldigt fin ut och vad jag förstår av vad du skriver så var den också fin!

floskel540
Jag kan avslöja att han inte fick pruta något :) Den är superfin, samt ruggigt skön att köra. Låda, styrning, reglage osv känns som nytt, lätt den tightaste E34 jag känt på.

____
You're Solid Gold, I'll See You In Hell
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.