|
|
|
|---|---|
|
undrar om ett par 18" fälgar som suttit på en e28 med et 22 passar på en z4 3.0? jag har 2 st spacers på 10mm samt 2 på 20mm i källaren. | |
|
Jag antar att det är samma bultmönster på fälgarna. Z4 har väl ET 42 runt om om jag inte missminner mig helt. Spacers gör ju att hjulet får ännu lägre ET så de gör ingen nytta. Frågan är hur mycket plats Z4'an har utåt innan hjulen sticker utanför och tar i hjulhusen. Du måste också ta i hänsyn bredden på fälgarna, är dessa tex 1" bredare så blir breddningen utåt hela 33mm. Har också svårt att tänka mig att någon som passade till E28'ans gräsliga design kan passa på en Z4, men det är ju bara en smaksak. Bilar under 300hk = nej tack!! /Caspar |
|
|
jo jag förstår vad du menar men det var ett par breyton magic fälgar. så dom hade nog sett rätt så ok ut på z4 :an. |
|
|
Varför inte försöka sälja fälgarna här på Autopower och köpa nya fälgar till Z4:an???Så hade iallafall jag gjort om jag var i din sits....Men du kan ju alltid prova att skruva dit dom först så märker du ju snart om det tar i någon stans! /Ricke |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.