|
|
|
|---|---|
|
ABS Problem (spökar) Hej Sedan 2 års tillbaka jag har haft problem med mitt abs och det började att lysa då och då. Jag har lämnat bilen till BMW verkstad och de sa att det fel på Hydruagregat fel på ventil vänster fram Köpte på skruten och lämnade bilen till JWR AB i Tyresö och efter byte då funkade ABS i några veckor och då började lysa lampa då och då och mer och mer. Han på verkstad sa att det fel på Styrenheten och måste bytas. Det också byte. Sedan jag byte givare Så allt är byte men fortfaradne samma problem och datan visar fortfarande fel på Hydruagregat ventil vänster fram. Tidigare inlägg. Länk Jag har mätt givare både från Styrenheten och själva givare värden är: 1,097 kohm, 1,130, 1,097 och 1.092 Då frågan är: finns det något ritning på Hydruagregat, kan jag testa den på något sett. Kan det vara något som orsakar att det går sönder. PS. När det är värmt typ över 18-20 grader efter jag har kört lite då funkar allt. Tack för all tips och hjälp. | |
|
Hm, det blir problem vid kallare temp = då är det fukt m.m. utomhus. Har du undersökt alla kontaktstycken som säkert finns här & där ? |
|
|
Hej Magican Tack för ditt svar ja. jag har rensad med kontakt spray de kontakrstycken som går till hydr.. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.