AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

7-Serien
1.421

bromsarna låser sig vid värme

L-nuZ
bromsarna på min 750 ia -89 låser sig när dom blir varma vad kan vara fel????

symtom.
när jag "burnar" eller bromsar hårt länge låser sig fram bromsarna.
(rostiga kolvar/ok)

men en dag stod bilen på tomgång med parkeringen i och när jag skulle åka var bromsarna låsta, jag hade kört dit bilen utan problem.
ibland är det ett hak i styrservon, det går att svängas vänster men inte höger utan att man måste ta i så det blir som en propp som släpper.

kan det vara något med servo grejen eller e det bara att riva ner oken och smörja eller ev byta???
Ra
52
Ragge1000
750ia 1989
Hade samma problem. Det var ett sprucket dammskydd. Har funkat fint efter byte/renovering.

Nisse
L-nuZ
har nu rivit oket på ena sidan fram, och provat mig fram till att det inte kommer någon broms vätska när man bromsar när bilen har ståt på tomgång en stund. jag har tagit bort slangen men det kommer inget ända.

kan det vara så att huvud cylindern är trasig eller broms servot??

går det att kolla på något smidigt sätt???

är väldigt taksam för alla svar.
Ma
2.231
Mats J
750iA -92 Svart
750iA -91 Grå
Alpina B12 -90 Svart
Försök pumpa igenom frisk bromsvätska genom huvudcylindern, för att se om det blir bättre, men det låter som ett läge att byta packningar i huvudcylindern, eller byta ABS enheten.

/Mats J
Har du tagit bort slangen från bromsröret, slangen kan ha svällt så att det har blivit stopp.

/Anders
L-nuZ
/Mats J
jag tror det kan vara något sånt med. du råkar inte veta hur svårt det är att byta abs enheten??

/anders
jag har tagit bort så det bara är röret från broms cylindern.

Glömde skriva att pedalen går i botten när det inte kommer någon vätska.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.