|
|
|
|---|---|
| Hur många av er kör med diverse bensintillsatser (STP m.m.) samt vilket oktantal kör ni på i era bilar? Hur/Om ni kör med tillsatser - ofta slår ni i dessa? | |
alex_328 |
Använder endast 98 okten på min bil ! Tillsatter hjälper inte ett skit ..bar aonödigt att köpa . o slänga pengar på . |
|
Det som finns i dessa mirakelmedel finns ofta redan i handelsbensinen i lagom blandning. vill du åka "finbensin" så kör V-power. men jag tvekar på att en vanlig sugmotor utan helt adaptivt bränslesystem med knacksensorer osv. har någon som helst nytta av det. |
|
|
Kör också bara med 98 oktan. Provade V-power ett par månader, men det blev för dyrt i längden. Konstiga är att jag tycker Statoils 98 oktan ger mer kraft än V-power...skumt. Kanske måste ha en Ferrari... Stötte på V-power första gången i Tyskland, men då stod det 100 oktan! Fanns även diesel i V-power. Tror inte heller på några mirakelmedel och oktanboosters som köps på burk. Men det skulle vara intressant och veta om andra har provat och hur resultat blev. |
|
|
Statoils 98 oktan. Inget annat. |
|
|
Kör på 95 blyfri och inga tillsatser. Har aldrig testat V-power trots att man jobbar på Shell =P -- DTM system och rak 6a ;) |
|
|
Kör på e85. Ska väl va ca 104 oktan! Mvh Antno |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.