|
|
|
|---|---|
|
Länk Vad säger man...hade man haft lite plats för en "kul bil" så...visserligen så kan det ju bli "lite problem" vid besiktningen, men iaf :) Tycker den nästan var prisvärd,vad tycker ni? Mvh Janne. | |
Stekaren |
Får köpa papper på en riktig M5a och trixa lite ;) Prisvärd, beror på om man vill ha orginal eller modifierat, en bruksig M5a med lite smårost går loss på kanske 70 papp utomlands och då kan man köra med den lagligt efter registrering. |
|
Tja...Verkar vara en helt igenom välbyggd bil,så jag TROR nog det blir svårt att hitta en "likvärdig" E28 någonstans... Jag är också tveksam till att man hittar en "hyffsad" original M5 E28 för under denna summa(89 papp)...Kan säkert ha fel,men det är min känsla iaf. Mvh Janne. |
|
Gemini__ |
Ser riktigt fin ut, skulle vara skoj äga. Mvh: Thomas |
|
Kan säga att den är otroligt fin. Byggd och ägd enbart av entusiaster. Riktigt fin innuti. Motorn är ju ett kapitel för sig då den är helt uppgraderad till Hartges H35S kit (Hartge specar 330hp men det är nog i underkant), dessutom mappad av turbocenter. Går helt otroligt (har åkt med :)), bättre än tom M3 e46 (om man kört/ägt en sådan så vet man i vilken klass den ligger). Sedan är det ju riktigt ordentlig väghållning på den också. Säger som Janne T inte orginal på pappret, men väldigt mycket bättre! "Two for economy and One for the fun of it" |
|
|
Ja...Nu är annonsen borta iaf... Mvh Janne. |
|
|
Jahaja...Hittade den igen,tydligen nyinsatt idag pga oseriös köpare som synes.. Länk Mvh Janne. |
|
|
SBP? Vad säger dom om man kommer in med en dylik vagn? // bondenpaavo... |
|
Stekaren |
Man blir tvungen att göra en ny registreringsbesiktning, vilket inte är möjligt med den motorn pga avsaknad av avgasintyg. |
|
Kul att försöka sälja en bil i sverige som inte går att besikta i sverige? Måste väl finnas nåt kryphål, varför annars bygga en dylik bil? Jaja... // bondenpaavo... |
|
| Enligt sfro ska det gå att typa o den som oreggat fordon då den är så kraftigt ombyggd. Det var inga som helst problem med en vanlig besiktning i torsdags i alla fall | |
| bondenpaavo: Hur många turboladdade har varit till salu trots att de inte är reggade med turbo?! | |
|
Men vet du vad, fråga nån som vet. Tror du att jag skulle kunna svara på en sådan fråga med tanke på mina tidigare inlägg? Men fint då att den gick igenom SBP och att SFRO är positiva... // bondenpaavo... |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.