|
|
|
|---|---|
|
Hej, Är ingen hejjare på bilsteroapparater så jag hoppas på hjälp. CD-steroeon i min bil är lite knäpp (Panasonic). När jag efter möda ställt in radiokanalerna så fungerar de utmärkt ända tills jag stänger av motorn. Då räcker det att man har den avstängd i 5 minuter och vips när man sedan startar igen så är alla jvla kanaler som bortblåsta. Någon som kan tala om för mig vad det är för fel? | |
|
Hej Svante! Låter som du eller vem det är som har kopplat in CDn har glömt att koppla minneskablen. Den har ju som funktion att alltid se till att stereon har lite ström för att kunna ha tex. radiokanaler i minnet. Även ljudinställningar kräver minnesström för att sparas. |
|
| Hade samma problem med min E34'a - försvann när jag bytte till El-stolar, LOL - ja du läste rätt...... | |
|
Jag hade samma problem men fick hjälp av de bussiga grabbarna här på forumet. Kolla länken nedan: Länk Mvh ///Pewe _______________________ BMW E28-registret #157 |
|
|
Hej Svante. Kolla hur det är kopplat, jag är inne på samma linje som Gutte. Brukar vara så att röd kabel skall ha 12V via tändningsnyckeln och gul skall ha 12V alltid. Har man växlat dessa får man det problem du beskriver. Kolla noga, färgerna är så på Alpine, Pioneer och Sony, längesedan jag monteradde någon Panasonic, så jag är inte hundra på färgkodningen. Ibland är sladdarna märkta, annars står det i instruktionsboken. Lycka till. Fredrik M - Snart Z3 2.8 |
|
|
Tack för all hjälp. Skall se vad jag kan lösa, inte så att tumen är mitt i handen, men stereoelektronik är nog inte min starka sida. Ha det gött i våren /Svante |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.