|
|
|
|---|---|
|
Så skönt att göra någon lite glad så här på torsdagseftermiddagen.. Var uppe på vinden vid min gamla lägenhet för att att leta upp en grej som jag visste fanns i en gammal portfölj. Eftersom jag ändå släpat den till jobbet så tänkte jag när jag hade en stund över att jag kanske skulle kolla och rensa lite bland alla papper som fanns i den.. Till min förvåning så hittar jag en bunt med gamla besiktningsprotokoll (10 st) till en Porsche jag sålt för ett antal år sen. Vad göra nu? Letar vidare och hittar även en loggbok från första ägaren i samma väska.. Ut på nätet och in på vv.se för att kolla om bilen fortfarande rullar.. jajamen, hittar ägaren utanför Uppsala och ringer honom.. Lite problem först eftersom han kopplar bort mig ett antal ggr *förbannade R-funktion* Presenterar mig artig och berättar för honom om vad jag hittat.. Han är alldeles stum och sen säger han: Sådana som du finns ju inte längre.. Hur kommer det sig att du kan vara så snäll" Berättar för honom om vad jag visste om bilen och lovade honom att sända grejerna med post. Han ville gärna betala för sig, iaf porto men jag nekade vänligt men bestämt.... Vi pratade säkerligen i tjugo minuter innan jag var tvungen att avbryta för mer arbete.. En trevlig man som såg till att den gamla bilen fick leva vidare.. Ville bara skriva en rad om ngt trevligt man gjort en tråkig, men solig eftermiddag på jobbet.. Ha en fin! | |
|
Jo, hade man varit han så hade man blivit glad. vad var det för Porsche? |
|
|
Dagens goda gärning!! :-))) - UTAN FRI FART STANNAR SVERIGE - |
|
M6 5.185 Swe E24 M6/M635 register
E24 M635Csi -84 E34 535i -92 E87 120D -08 E61 535D LCI -08 BMWCS #5984 BMWSC #481 |
Tycker faktiskt att flera än du skulle göra så!! Fin gest! =) MVH Patrik |
|
Sådana som du finns - JAG + en bekant till mig Uppe i tre hoppas vi blir fler. -Phil |
|
|
Trevligt... Hade nog gjort samma sak, jag lovar! _____Vraum!_____ |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.