AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

M-modeller och Alpina
957

värt att ha spacers?

Jp
97
JpM3
BMW M3 Coupè 2005
Är lite sugen på att montera Spacers på min M3 e46.
hur påverkar det väghållningen? och resten av bilen? Sliter det nått?
Kan inte tro att spacers gör att bilen får bättre väghållning. Spacers är väl inte heller tillåtet?
Jp
97
JpM3
BMW M3 Coupè 2005
nä ja menade om den blev mycket sämre
Visa användare
1.460
a_wingard73
BMW M3 3,2 Coupe -97
Vet inte hur det påverkar väghållningen, men det borde ju variera från bil/modell och vad man i övrigt monterad.
Däremot ökar slitage.

Jämför tex med en tjockare pinne/bräda som du ska knäcka för hand. Håller du då långt in på pinnen med händerna nära ihop så är det otroligt svårt att bryta pinnen nästan oavsett vad det är för tocklek. Håller du däremot långt ut i ändarna så går det mycket lättare. Hjulen kommer längre ut och ökar slitage mm. Detta va en egen jämförelse, men jag har hört att slitaget blir högre av en på jag tror dt va OCL Brorssons,

//MVH Andreas

M-power när du älskar
att köra!
Visa användare
386
Mattias Eriksson
E28 M535i -87
E36 323i Coupé -98
Och ett par icke BMW...
Min personliga erfarenhet är att man ska hålla sig så långt borta från spacers som man kan. Lätt att få problem med obalans och ökat slitage.
Jp
97
JpM3
BMW M3 Coupè 2005
ok tack.. hoppar det då.
sliter även mycket hårdare på hjullagerna.
Hmm nu blir det lätt lite tokigt tror jag..

Spacers använder man för att få frigång om fälgarna tar i bromsar eller liknande. Ett annat område där spacers är kanon är om man har fälgar med väldigt fel ET. Då kan man få bilen att uppträda som det är tänkt bara genom att få rätt scrubradie på framvagnsgeometrin.

Har man frigång med originalfälgar så ser jag ingen som helst anledning till att montera spacers.

Det är inte olagligt. Men det kan göra bilen laglig genom att flytta spårvidden till lagligt område.

/Anton
Jp
97
JpM3
BMW M3 Coupè 2005
jo Anton jag hittade en annan anledning!

ja ville ha ut fälgen lite för att ja tycker det e fränt o för att alla pojkarna i USA har spacers.

JpM3: Ja just tänkte inte på det.. :-P :-D

Det är absolut en sak att värdera. Alla är vi olika :-)

/Anton
Jp
97
JpM3
BMW M3 Coupè 2005
tur de! men inte vill ja förstöra bilen.. så vi skiter i spacers. får nöja mig med sänkningen.

Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.