|
|
|
|---|---|
Juhas 530i |
Varje gång jag vårdar min bmw på nåt vis dyker det upp ett nytt problem. Det är nästan så att man tror att den kan tänka och uppför sig som ett bortskämd barn. Nu står den där ute och tror att snart skall rosten fixas och att den får nylack samt att oljeläckagen åtgärdas. Fel! Jag ska fan smiska den så hårt det bara går, aldrig tvätta den igen,sladda med den i varenda jävla korsning tills däcken exploderar. Jag ska säga nedlåtande saker till den och prata skit om den dygnet runt! Jag ska fan inte ens titta på den. Bilen måste helt enkelt disiplineras omedelbart. För mycket kärlek kan inte vara bra. Mvh Juha |
|
Ah.. Du har stött på ett exemplar som tycker om S&M :) ///Jesper "Det kortaste avståndet mellan två punkter är alltid under ombyggnad." |
|
Daniel_ |
En BMW kräver lite misshandel då och då för att fungera bra, om inte annat gör det så att ägaren fungerar bättre ;) :) |
|
Det stämmer att varje BMW har sitt eget liv och lynne. Jag har prövat många olika uppfostringsmetoder: hot, smisk, kärlek, omsorg.... Jag har kommit fram till att mycket kärlek och omsorg fungerar bäst. Det är viktigt att tala med sin Bimmer ofta och uppmuntra den när den gjort något bra. Den känner direkt av när man prioriterar annat och kan bli ledsen och vresig. Låt den inte stå ute på gatan bland japanska bilar utan mysigt och tryggt i ett låst garage (obs! välj dina grannar med noggrannhet om det är ett flerbils-garage!). Glöm inte att tvätta den ofta, massera lädret (om du har sånt), hålla rent och städat inuti samt lär känna de signaler och chassispråk just din BMW har. Och sist men inte minst: OM du funderar på att sälja den, diskutera det INTE i närheten av bilen, sån't märker de hur lätt som helst och kommer garanterat att börja krångla... //Jonas |
|
|
JPB: det där med att bilen hör vad man säger å så stämmer nog, å sen kan jag tala om att min e28 528 även hade bra syn jag satt vid datorn å skulle lägga ut annons på blocket, å 528an hade krypit ner under täcket å låg å kollade på tv, när jag tittade till på henne så kom det spolarvätska ur munstyckena under framljusen, hon hade tydligen sett min annons :( dagen efter jag lagt inte annonsen så lossnade bakre fästet på diffklumpen när jag skulle burna, så diffklumpen hängde löst, det var straffet passa er förfan |
|
|
Bilar är som tjejer! Båda kostar o båda gör som dom vill :) men bilen kan man anpassa efter sina behöv... |
|
|
Juhas 530i Det där var bland det vackraste jag har hört nån gång... |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.