AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

7-Serien
953

Vinande ljud vid avstängning.

HZRobban
När jag stänger av bilen, när jag kört säg en timme... Så viner det från under bilen baktill, höger sida... Soppapumpen sitter ju under sätet där i bilen (740 IAL -95) så tänkte ifall det var den som varvade ner.

Har bytt pump för en 500-1000 mil sedan då den gick sönder, och jag har tråkigt nog för mig att den ven då också... Ska den vina eller är den på G att ge upp... IGEN?
ha
8
hasseh
E38 730dA -01
Jag har också ett liknande just 'vinande' ljud när jag stänger av min, har en 730d -01. I mitt fall kommer ljudet dock från någonstans mellan vänster framhjul och förardörren. Verkar inte heller vara något som varvar ner, utan snarare något som fortsätter att gå en stund efter att man stängt av bilen (och låst). Brukar kunna hålla på så i ca. 2-4 minuter efter avstängning.

Låter ju högst osäkert om det skulle va samma sak vi pratar om, men vi har iaf gemensamt att vi inte vet vad det är som låter.. Någon som har någon aning..?
Paap Reeder
... är du säker på att det kommer från baksätet?
Du tror inte att det kan vara motorn till v-torkarnas anliggningstryck som "släpper efter" ??

MVH /// Paap R
HZRobban
Rätt säker på att det kommer bakifrån faktiskt :(
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.