|
|
|
|---|---|
Peter |
Tjoho..! min kära m3 e30 för ett sjujäklars liv när man kommer upp i hastigheter över 50km/h.. detlåter som om diffen vore krut-torr eller som nått lager vore knäppt.. men jag har kollat lalal oljor och allting tycks rulla lätt och fint... vad kan det vara? kan det vara nån special racing diff elelr låda som åstadommer ljudet?? bilen är en fd långloppsbil från tyskland med grupp-n prylar... hmmm några tips.. har lite funderingar på om det kan vara ett hjullager elelr mittlagret på kardan... mvh PETER ____________________________ www.strippen.ws - e30.dot.nu |
Grusse |
racing-lådor brukar ha rakskurna drev och dom lever om ordentligt. |
Peter |
hmm.. det lustiga är då det att frekvensen inte ändras något då man växlar epp eller ned.. det verkar vara direkt linjärt med hastiheten på bilen... hmmmm kan det vara lådan ändå? vill ju helst inte köra sönder något på min nya leksak... :) |
|
Vad är det för slags ljud? Om det viner kan det ju vara nylonbussningar i den. Det kan vina rätt rejält ibland. Speciellt om det är lite kallare. /Per |
|
Grusse |
Lådan brukar ju låta lite annorlunda när man växlar upp eller ner, så det kanske inte är det då. |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.