|
|
|
|---|---|
yttryck |
Hej ! har ett trasigt hjullager på min 328-96. har lokaliserat att ljudet kommer bakifrån. vet nu inte om det är höger eller vänster sida. När jag svänger åt vänster med bilen i en kurva d.v.s belastar höger sidan så tystnar det malande lagerljudet. Det borde betyda att det är vänster bakhjulslager som är trasigt? eller är det tvärtom..? är biltemas hjullager något att ha?, har hört att SKF tillverkar dessa, och då borde det väl hålla. /igge |
| hissa upp bilen och kolla lagret, lite svårt att känna på en bakhjulsdriven bil, men ändå, biltemas lager är säkert samma som skf, kolla bara i paketen vad du får, köpte till en gammal e21 där en gång, det passa inte alls! | |
|
Yttryck: Ja tystnar det när du svänger till vänster är det så är det vänster hjullager som gått på semester... Angående biltema så är mitt tips att du köper lagret o tittar sedan på lagret, brukar stå SKF på lagrena om de kommer därifrån, även om de ligger i Biltemakartong! I vart fall är lagrena med största sannolikhet märkta med tillverkarens namn, kolla upp detta o ta sedan beslut på om du skall montera lagret eller ej. Kom ihåg att inte sprätta ev. plast kring lagret, gör du det kan det bli svårt att lämna tillbaka lagret till Biltema o få pengarna åter. Bytte för övrigt lager på min "surfbil", köpte då lager från Biltema, minns inte fabrikat men det var inte SKF iaf, däremot var de "Made in EC". |
|
yttryck |
har konstaterat att det är vänster hjullager som är kaputt, köper det på BMW direkt kostar typ 530:-, Biltema har inte enligt produktkatalogen hjullager till bakdäcket, endast fram..kostar 1000:- och då är det säkerligen fabrikat SKF. mekonomen har samma pris,, /igor |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.