AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Z-Serien
1.301

yngst med z3?

jo
57
johan85andersson
BMW Z3 2.8 -98
Skoda Octavia kombi -08
Volvo 360 GL -88
Tjenis alla Z-ägare!

Jag har funderat på en sak. När skaffade alla sin första Z-bil? (Någon som sägt en Z1 eller liknande?)
Själv var jag 20 år då jag köpte min drömbil, jobbade häcken av mig för att få ihop till den. Har älskat den ända sedan James Bond, Goldeneye 1995.
Sen att hitta rätt färg var inte det lättaste, men till slut så.
Undrar mest om jag kan vara den yngsta i Sverige med en Z-bil?
Hade vatt lite coolt lr så :-)
Ha det så bra! Nu väntar vi in solen igen!

Johnny
Be
1.902
Beppo
M roadster -00
Tesla Model Y Performance - 24
Tesla Model 3 Performance - 21
Audi A3 1.8T - 03

Tja, själv var jag 24 när jag skaffade min. Det gäller ju att passa på innan man bildar familj osv... Nu har jag iofs gjort det, men det är lättare att få behålla leksakerna än att köpa nya..... :)
Visa användare
933
Z3 Magnus
Tesla model S -17
Tjena... nä yngst i landet kan jag lätt ta ifrån dig.

Jag var oxo 20 när jag köpte min första Z... det var 2001 då dom fortfarande var lite ovanligare... en -99 blev det då.

Min polare köpte sin första Z3 när han var 18 år. Så du ligger i lä.

/Magnus
20 år jag med, född 85 i december... Haft min i 2,5-3 år nu =) dvs innan jag var 18...
Det var vell en tjej här på forumet som skrivit nu i vår som skulle få en nu i vår?!

Och så vet jag att det är nån nere från huvudstaden som ska få en i studentpresent =)
Kr
15
Kristian_Z3
Z3 1.8 Roadster - 98
Jeg var 18 år når jeg fikk min Z3.. Så du slår nok meg svebba..
Visa användare
639
Fantastiska Z4:an
Bmw z4 3.0i ESS (TS2+) -04
Jag plocka ut min 2 mån efter jag fyllt 20 förra året.

Visa användare
933
Z3 Magnus
Tesla model S -17
Hur MÅNGA har ni haft då?
Jag är inne på min 4'e Z3 nu :-)
3 st 2.8 och nu en 3.0

Då kan jag tillägga att jag har aldrig kvaddat eller skadat nån utan sålt alla i fint skick!
Förutom min första då jag tappade en låda på huven som det blev en liten buckla av :-( knackade dock ut det värsta.

/Magnus
Ni
86
Nike79
320 E90-06
330Ci E46-01
Är inne på min andra nu, 23år var jag när jag köpte en 1,9. sålde den ett år senare. Jag köpte precis en 2,8 i riktigt fint skick. M testad utan anmärkning och är helt grym att köra. Antar att nästa steg för mig blir en M roadster. :)
Be
1.902
Beppo
M roadster -00
Tesla Model Y Performance - 24
Tesla Model 3 Performance - 21
Audi A3 1.8T - 03

Jag började ju Med M roadster, så nästa steg blir väl Z4M, men det får vänta ngt år till....
Visa användare
2.985
Caspar
750iA -95
Magnus: Har man en gång klivit upp till M divisionen behöver man inte hålla på och byta som du gör.. :-)

Vid 18 körde jag mammas rostiga R5, vid 19 min egna rostiga SAAB och vid 20 en bara halvrostig MB... Köpte min första på min 33'e födelsedag, trevlig present att ge sig själv. :-)

Beppo: Såg en rulla iväg från BMW i Solna härom dagen, så snart finns de som beggade!

Bilar under 300hk = nej tack!!
/Caspar
ni
16
nike_blge
Z4 3,0(smg) -03
jag är 21 och har precis köpt min drömbil Z4 3,0=) å jag kan ju lova att man har jobbat som en galning och inte fått semster nu på 2år men det var lätt värt det=)
He
97
HerrRennen
BMW M Coupe
Jag var 20 när jag köpte min M Coupe, idag 7 månader senare så vill jag sälja min 370hk starka sug maskin o köpa en Porsche GT3...

Inte för att jag är besviken utan bara för att...
Visa användare
933
Z3 Magnus
Tesla model S -17
Caspar: Brorsan hade en M Roadster innan jag köpte min första Z och det var så jag hamnade i Z-träsket... men samtidigt så insåg jag, när jag lånade den en hel del, att jag tyckte att M'en var för extrem att köra som bruksbil... för mina Z'or går ju faktiskt som renrasiga bruksbilar..

3.0'an som jag har nu tycker jag är en perfekt kombination mellan M och 2.8.

Tror nog inte det blir nån M för mig...

/Magnus
Visa användare
178
Karin
BMW 325i -05
fick min z3 för 3 veckor sen, är 18 =D
Visa användare
2.985
Caspar
750iA -95
Magnus: :-) Då borde du ju ha 2!! En bruks och en lek.. Fast min M går rätt mycket som bruksbil under sommaren och jag klagar inte på det..

Bilar under 300hk = nej tack!!
/Caspar
Ch
234
ChristofferThell
320i Coupe -92
Jag vill också ha en z3 eller z4.
Men det är väll bara till att jobba och spara.
jo
57
johan85andersson
BMW Z3 2.8 -98
Skoda Octavia kombi -08
Volvo 360 GL -88
Jepp, det var så jag finansierade min Z3. Sparat sen jag var liten o ända till jag fyllde 20. Sen jobbat en del ända sedan högstadiet. Hårt, men nu känns det bra ju.

Johnny
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.