|
|
|
|---|---|
| hej har en m3-96a vill öka motorhastighet samt vill ha bilen liggande som en magnet på vägen vad ska ja köpa?? å var?=) | |
|
Pilla bort varvtalsstoppet då får du högre hastighet i motorn och färst en stor magnet på vägen, bilen är av plåt och dras till magneten i vägen. Allt är väl en fråga om hur mycket du vill spendera. Personligen gillar jag kompressorer med ökat bottenvrid, men det beror väl lite på körstil. Men det finns många duktiga montörer av både kompressor och turbo. Väghållning: Byte av bussningar (powerflex eller liknande), krängningshämmare, dämpare och fjädrar, fjäderbenstag. Här finns det också en mängd företag som tillverkar dessa produkter i olika prisklasser. Har du en obegränsad kassa så gör väl Öhlins väldigt fina grejorm annars tror jag H&R håller bra kvalitet (på fjädrar & krängningshämmare). Sen måste du fråga dig själv vad bilen ska användas som, banbil eller gatbil? Slutligen så sitter den största begränsningen för att åka fort oftast bakom ratten, en förarkurs brukar råda lite bot på den saken, mycket träning på bana botar en del till. Säkert inte ett sånt svar du ville ha, men så gav du inte så mycket att gå på heller. Z3MPOWER "Super nua non nosent" |
|
|
tycker du ska köpa dej en kompressor helt klart.. har en själv på min 325 -88 och de e grymt skoj när de händer lite från de att man stampar ner pellen. och satsa på skruvkompressor och inte centrifugal. men du ska ju också veta att de inte e gratis. byta bränslepump, spridare, större spjäll är ju nåra saker som du eventuellt kan behöva byta.. sen intercooler ser jag som en nödvändighet.. de kostar, men oj så kul de är. fick upp min bil från 170hk å 220nm eller vad de ligger på till 272hk å 350nm iaf med laddtrycket på 0,5bar.. orginalets 170 hästar har ja redan vid 3000 varv nu. |
|
| Köp en Turbonator:) | |
| Räkna med minst 40000 tusen för den sistnämda operationen, dv s om du gör allt utom mappningen själv. Om du lämnar i från dig arbetet så räkna med 60-90 k. Då har du nöjt dig med att ladda ca 0.5 bar eller så mycket som du kan ladda utan att byta kolvar och sprut. | |
| Tänk på att det kan bli bekymmer med besiktningen om man överladdar. Annars vore en kompressor det självklara valet :) | |
| öö ska jag lägga 90 lax på en kompressor?? hm vet ni något bra styling företag till bmw??som har chippning mappning colviers turbo mm?? | |
|
Det finns en firma i Norge som kompressormatar, ESS tuning tror jag dem heter. Det finns reportage angående det här på sidan. Kostar runt 60 tusen och uppåt har jag för mig. Tänk på att motorn är konstruerad att levera de 286 eller 321 hästar som du har orginal. Tror du det är billigare att bygga turbo? Hela toppen lär portas, nya packningar, ARP bultar och en hel del pul med turbon. Om du nu inte laddar mer än 0,5 bar, men har du ställbart laddtryck så kommer du ladda mer och blåsa toppen på bilen. Känner hur många människor som helst som har turbokonverterat sina BMW sexor, med spruckna toppar som följd. Det är inte billigt att trimma sin bil om man vill få det att fungera bra. |
|
| ess-tunning gör de bara e46 m3 inte på e36=( | |
| J! Du fick ju svar tidigare angående chip har du glömt det? Om jag sammanfattar svaret så är det bortkastade pengar om du vill ha mer än 5-10 hk och det är så lite till att det inte märks utan stoppuret i näven! Det finns inga genvägar till många hästar - det kostar fläsk och lite till men blir ett djvla drag! | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.