|
|
|
|---|---|
|
Ännu en sån här tråd. Men undrar bara om man verklligen har någon chans. Stod nämligen vid trafikljusen förra veckan hade en Audi s4 -01 (enligt bilregistret) brevid mig. Killen i Audin såg lite hetsig ut satt och glodde hela tiden och varvade ganska kraftigt. När lyset slog om till grönt stack jag iväg med en j*vla fart. Han hängde inte med. Var rött vid nästa trafikljus igen, när det vart grönt hände samma sak igen. Han verkade inte ha en chans, eller lite iallafall, men när jag var uppe i 100 så hade han fortfarande inte kommit ikapp, han låg kanske 2 billängde bakom. Visserligen har min bil en kcr box och ligger ugenfär på 275hk och 600nm men jag tycker en bensinare med dubbelturbo borde va bra snabb. BOrde jag hänga med honom, Ja har ju även automat. Men jag tror nästan bilar med automat är snabbare än billar med manuell, om man inte är en jävel på att växla. Mvh Daniel | |
|
Kan man starta med S4an så är den ruggigt snabb ut ur startblocken. Från rullande går den ungefär som en BMW 330i e46...kanske något bättre. Flåklypa |
|
|
mrdiesel: din bil med kcrbox är testad i bilsport och då har den 255hk med boxen och 560nm och kör på 6.19s till 100 så visst kan du ta s4:an bättre pengar på banken än i tanken: Bmw dieselpower |
|
|
Den var även med i Bilsports tunertest där du kan se hur den stor även mot andra bilar då det finns en massa intervall att jämföra med Länk. Visst rör den rätt bra på sig med 6,95sek för 0-100 (i detta testet). T4 -99 |
|
|
sota m: visst har du rätt sorry, jag kollade på 535d med chip bättre pengar på banken än i tanken: Bmw dieselpower |
|
|
Men min bil har enligt kcr:s sida 265hk och 575nm men det är om man kör på snäppet under max på kcr boxen ställer man upp den på max på vad som rekomenderasså ligger effekten på 275kh och ungefär 595nm. En annan kille i sundsvall har en 330d med kcr box och ställd på samma läge som min och han har testat sin i bänken då gav den cd 276hk och runt 600nm. I våra bilar sitter dom nya motorerna med 231hk orginal modelen före låg på 218hk och med kcr fick den 255hk och 560 nm Så ni tror att jag har en chans mot s4:an. Mvh Daniel |
|
|
Sota m: Testet du visar gäller ju bmw 530d från 04. Dvs den gamla motorn med 218hk. Den nya på 231hk är betydligt vassare. Men den gjorde ju rätt bra ifrån sig mot riktiga trimmade turbobilar. Daniel |
|
|
535d ligger på 272hk/560Nm original och cirka 310hk/640Nm a la KCR.. Diesel-räsern /Rickard |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.