AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Försäkring och Värdering
785

vad tror ni om denna bmw 328i e36?

Hade tänkt o köpa min första bil en bmw 328i e36, har kollat runt lite och bla hittat den här på blocket:

Länk

vad tror ni? någon som vet något om den bilen?

/ Vince Neil
Ni kan ju gärna ge mig lite tips oxå på vad jag ska tänka på, då jag inte är så hemma med allt som har med bilar å göra :D

/Vince Neil
den är import 2002 med 5 ägare i sverige. om det är en 96:a så ska den väl ha den digitala kliman?? står inget spec. om utrustningen förutom de M3 saker han satt på i efterhand.
Priset tycker jag är högt med tanke på import med en del ägare, verkar snålt utrustad, 4-dörrar, "du får en fin coupe för de pengarna".

Om bilen i övrigt är fin å går bra så är 328 en bil som rör på sig bra men är relativt billig i drift. det bästa är att ringa ägaren/ tidigare ägare å höra efter vad de har haft för upplevelser med bilen.

jag personligen skulle inte ge mer än 50` för den..
aa, du har nog rätt. Känns som att 5 ägare på 4 år är lite väl mycket. Blir nog att leta vidare då jag också hellre som du sa , vill ha en coupé .
alex_328
Jag tycker att bilen ser ut att vara i mycket gott skick ..

dels är ett bra sak o kolla upp ägarna i tyskland hur många ? ..

Kolla med tidigare ägare ..

sakerna som är bytta på bilen ramm. o annat .. kolla genom alla kvitton på service vilket är mycket viktigt så det är gjort så att det inte är fuskat med det .

Om allt ser bra ut med bilen o den är garangerat 100% rost fri.. vilken man får under sökta i 1 timme minst VÄLDIGT NOGRANT .

har den ACC ?..
kolla utrustningen på bilen med kolla skinnets o tygets .. slitage kolla ägen undet stolarna .. DVS ..

Jag hade inte sagt NEJ till den bilen får priset

tycker att bilen är väd pengarna. om är är prdantiskt med den ..

tänker du köpa blen så kolla jävligt noga för du får bara den chansen att kolla före du köpt den ..
Okej, hur kollar jag upp tyska ägarna? den har ACC som är manuell inte den digitala, nån sa i tidigare inlägg att -96 skulle a digital acc ?

den ska ha fullständig service bok och besiktnings protokoll från ägarna i sverige så milen verkar ju stämma om inte papperna är förfalskade, hur ser man detta?
ma
597
magican
E36 328 Coupe
Känns bilen bra, ser bra ut, du tycker om den och allt verkar OK, så köp!

God, autopower måste ha jordens mest negativa människor.

Om bilen är servad för 10 år sedan lr inte, vem f bryr sig, det är hur bilen är NU som gäller.

För övrigt, nu kommer någon kotte komma och säga att "ja, är den dåligt servad i början så går inte motorn lika långt"

Det orkar jag inte ens disskutera om.
alex_328
min 95'a 328 har digital ACC .. hämtad från tyskland för 1 år sedan .

du kan kolla tyska ägare genom BMW själva .. kostar 200 kr eller något .. hade kännt bättre jue

man ser det på papperna om den är från 96'a att dem kanske är lite olitna för ett papper som är 10 år gammalt .. Bmw kan med hjälpa dig med mätarställningen o SBP .. också så att dem kollar det är äkta mil på den

kolla med i alla vinkar i skarvar dörr sidan där den stängs ihop .. om där är något ohjämt .. så att bilen inte är krockad .. o fixad efter det

ett bra tips är att kläsa autopowers BEG guid ! brukar funka rätt bra
Bilen är tillverkad i maj 1995, vilket förklarar att den inte har digital klima.

BMW kan ordna utrustningslista och en lista på vilka garantireparationer som har gjorts. Har dock aldrig hört att dem kan kolla upp tidigare ägare i Tyskland. I annat fall kan du få en kopia på briefet från stationen som utförde reg.bes.
Visa användare
307
steffoboy
328coupe` 97a
318is - 88a
325 92a
räkna INTE med att den bara drar 0.66 landsvägskörning min drar som minst 0.8

alex_328
min dricker riktigt lite min 328 i alla fall ligger jag på 110-120 ..130 på motorvägen så dricker den 0.9 enligt mätaren
jag har snittat på o,88 med min 328 på ca 600 mil på 2 månader. klart godkännt. min 325:a drack ca 2 dl mer per mil!!

Har kollat runt på många 328:or nu i dagarna å måste säga att det har sjunkit grymt mycket i pris!! när jag letade efter en i november/december tyckte jag alla låg över 85.000 kr. nu är de flesta nere i 60-70. å då tycker man det är dyrt.. konstigt
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.