|
Sida 1 av 2
|
|
|---|---|
|
Har nu full shå med att torka vatten lite här och var i bilen. Men framför allt i skuffen och baksätet. Nu när jag börjar få bort de mesta av vattnet så försöker jag att ta reda på vart allt kommer ifrån. Kan det vara så illa att Cristalclear bakljusen jag satte dit i höstas är boven i dramat ? Är det någon som har varit med om något liknande ? 328: Länk 318: [Avställd] Länk /Daniel | |
|
Hej Jonsson: Från sökfunktionen: Länk. Verkar inte vara heltätt. Frågan är om det gäller de mera förekommande fabrikaten. Mvh Stephan |
|
|
Titt på den. Jag som tyckte jag sökte så noggrant, men icke. Tack för länken! 328: Länk 318: [Avställd] Länk /Daniel |
|
|
Fukten är straffet för att du sabbar en annars stilren bil med disco-styling!! ;-))) - UTAN FRI FART STANNAR SVERIGE - |
|
|
haha jag börjar fundera på de. Får leta reda på ett par orginal med vita blinkers istället. 328: Länk 318: [Avställd] Länk /Daniel |
|
|
Men jobbigt är det! Crystalljusen är fräscha! De vita orginalen känns lite matta i jämförelse med crystalljusen. Tycker ni inte det? :) Mvh Stephan |
|
|
Jo visst är de fräsha, men sköter dom inte sitt jobb fullt ut åker dom fasen bort. Dom andra är inte så pjåkiga dom heller tycker jag 328: Länk 318: [Avställd] Länk /Daniel |
|
|
Jonsson: Håller med dig. Det var därför jag lät mina sitta kvar! Mvh Stephan |
|
alex_328 |
smäller man får ta när man disco stylar bilen .. orginal funkar alltid bäst ! |
|
Låter ju otroligt att du får vatten i baksätet via bakljusen måste jag säga.. Mina crystal clear läckte också, orsak = packningen är för låg/tunn så den når inte riktigt mot karossen, jag flyttade helt enkelt över från original så den tätar lika bra. Numera är det tätt i mina bakljus. Men men, innan du har fyllt bakljusen med vatten, det rinner ut i bagage och baksäte.. ja, då har det fan regnat i 1 år i sträck lr bilen har varit i havet. Dessutom lär du se vatten i bakljusen (och imma) LÅNGT före du har vatten i bagaget. |
|
|
Instämmer mer Rolex ;) Tycker alltid att det är lika komiskt att se alla BMW som kör runt med "stylinglampor" både fram och bak, fulla av fukt och vatten. Man får vad man betalar för... Mvh, Kalle ___ Bilarna: Länk |
|
|
Ja det är märkligt att folk vill ha sådant på sina BMWs? Känns lika smaklöst som en översminkad tjej !! Tacka vet jag snygga klassiska fälgar + lätt sänkningssats i kombination med en fräsch lack !! |
|
|
hehe ni är för goa. magican: Det lustiga är de syns ingen imma eller något på bakljusen. Detta problem måste kommit iår för förra året höl jag på och rev runt bra mycke i bilen men då hittade jag inget vatten någonstanns. Men får testa att göra som du de kanskje hjälper mig med. 328: Länk 318: [Avställd] Länk /Daniel |
|
|
Var och en får förstås styla och göra vad man vill med sin bil och tycla det är snyggt... tack vare att v har viss yttrandefrihet kvar. Denna yttrandefrihet innebär ju också att det är fritt fram för mig att skratta åt misären :) Hoppas iaf det löser sig, vatten i bilen är inget man vill ha (förutom i kylsystemet) :( Mvh, Kalle ___ Bilarna: Länk |
|
|
Givetvis har du rätt i det Kalle :) 328: Länk 318: [Avställd] Länk /Daniel |
|
|
Som sagt, kolla att packningen tätar ordentligt. Mina läcker inte ens vid högtryckstvätt. Kalle: Visst är det härligt med yttrandefrihet. Dina underbart trångsynta inlägg ger mig alltid något att skratta åt. ;) |
|
|
Jonsson: Vilket fabrikat på lysena har du? Låt mig gissa att det är FK ;). Läs hela den tråden som NahpetS länkade till ovan så förstår du säkert. Mvh Jimmy |
|
|
Jimmyboy: Läste den igår, vilket skräp man köper. Kan anta att det är FK men är inte helt säker för kartonen dom låg i var helvit. Nu ligger dom och skämms i förråded, tryckte på orginal med orange blinkers. Fint va Kalle :) 328: Länk 318: [Avställd] Länk /Daniel |
|
|
Helt riktigt det du säger Jonsson. De lysena är till 99% FK. En Polare till mig säljer nämligen styling mm och vi har luskat i detta just pga. att det gick som det gjorde med mina lyse. Och efter det har han fått ett antal reklamationer på just FK-lyse till E36. Det är nämligen så att de lysena FK själva levererar får man i en blå FK-låda. Men det finns oxå exakt likadana lyse som lämnar samma fabrik i Taiwan i vita lådor... Vi jämnförde tillverkningsnr. på de båda lysena och de är exakt samma, och det har oxå samma problem med att vara felkopplade och att de ej håller tätt. Vart köpte du dom, och för hur länge sedan. De ska ju reklameras! Inte ligga i förrådet och ta plats. ;). På med ett par DEPO-lyse ist. då får du både kvalité och snygga baklyse. Mvh Jimmy |
|
|
Mina var inte felkopplade det fungerade kalas så långt. Dom är köpta i höstat från stylabilen. 328: Länk 318: [Avställd] Länk /Daniel |
|
|
Märkligt... kanske inte FK då eller så har de löst 1 av 2 problem. Men de vet väl vilket fabrikat de levererade? Ta upp det med Razvan på Stylabilen han är bra att ha och göra med. Han hänger för övrigt mycket här inne oxå med samma nick (Razvan). Mvh Jimmy |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.