AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
1.838

Nollställa färddator.

Co
54
CoqRouge
540iA Touring -98
Har sökt här på forumet hur man ska nollställa färddatorn men får det inte att funka. Håller jag in knappen på blinkersspaken kommer prog fram samt en lista i nav skärmen, ska man kunna nollställa det därifrån?
Ingen som har eller vet vart man kan få tag på en engelsk/svensk manual för detta?
Ma
46
Mattebatik
525i Touring -94
Har du stora eller lilla datorn?
Co
54
CoqRouge
540iA Touring -98
Det är ju en bra fråga =) hur vet jag skillnad? Tror att jag har den stora, en massa funktioner som dubbla bensinförbrukning, timer, tidtagarur, distans mm.
Trode det var så att man hade stora om man har navi med?
Ma
46
Mattebatik
525i Touring -94
Japp, då har du likadan dator som jag. Om du menar hur man nollställer de olika mätverdena såsom förbrukning, snitthastighet så är det väldigt enkelt. Välj bara fram den info du vill nollställa i displayen höger om radion. (Observera att du inte skall välja fram den under mätarfönstret och inte använda blinkersspaken. Tryck därefter på knappen som jag tror sitter längst upp till höger.) Kanske står det "seit/h" eller nåt i den stilen. Detta nollställer bara den info du valt och måste göras för varje info om du vill nollställa allt.

Co
54
CoqRouge
540iA Touring -98
Man tackar, jag gick in på onboard computer scrolla fram till det jag ville nollställa och tryckte på den högra ratten, då kom det upp "recalibrate" eller nått sånt.
Ma
46
Mattebatik
525i Touring -94
Öööhh, nu ska vi se...
Pratar vi verkligen E34?
Co
54
CoqRouge
540iA Touring -98
Nej, då har det blivit fel =) E39...men jag kom ju på rätt väg med din hjälp. Höll på att trycka mig trött på knappen på blinkers spacken.
Ma
46
Mattebatik
525i Touring -94
Ja men det va ar ju bra. Där höll vi annars på att blanda ihop koddarna med morötterna. Började ana oråd när du började skriva om scrolla o rattar. Detta var liksom inte uppfunnit när min -94 lämnade bandet.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.