|
|
|
|---|---|
|
Hallå alla kunniga, Helt plötsligt så har min MKI-cd slutat att vilja läsa navi-skivor? Varken originalskivor eller brända går att läsa, uppdatera mjukvaran går inte heller för den vägrar att läsa skivorna. CD-spelaren bara spottar ut skivorna och ber mig att sätta in en riktig skiva. Detta hände under en resa genom sverige, det blev mer och mer problem att läsa skivorna och när jag tog ut skivan för att se om den var skitig så satte ion den igen så ville cd-spelaren inte läsa något längre. Kan någon hjälpa mig med en felsökningsstart? Kan det vara skit på läsögat eller någon form av motstånd, eller......... I övrigt så fungerar allt perfekt, tv, radio, färddator, mm. | |
|
de är barra att köpa en ny MK1 nav sorry finns för runt 2500:- Noah Brown |
|
| Tråkigt, men då får jag anledning att uppgradera åtmindstone till en MK2 eller MK3 ;-) | |
|
jag har uppgraderad min mk1 till Mk3 kommer att kosta dig ca: 4000:- för nav dator 1400:- kablar (mk1 till mk3 adaptor ca: 2000:- Tv modulen (mk2-mk3) total 7400:- vill du har hjälp kan du ringa mig om du vill good luck Noah Brown |
|
|
Hmm! Det var inte gratis. Skall undersöka kostnaderna i sådana fall att uppgradera till en MK4 om man ändå skall slänga ut en massa pengar. Får kolla begagnatmarknaden, för någon tusenlapp upp spelar ingen större roll om man börjar titta på dessa summor. |
|
|
Jag bytte från MK2 med 4:3-skärm till MK4 med 16:9-skärm. Jag betalade 3 500 kr för MK4-dator, cirka 5 000 kr totalt för 16:9-skärm och TV-modul. Har man MK1 innan behöver man också kablarna som Noah nämner, alltså en dryg tusenlapp till. Wilhelm Svenselius |
|
|
Ok. Det var inte så farligt längre (prismässigt), men jag skall titta på det framöver. Upptäckte precis att AC:n inte fungerar som den skall längre. Blir en utgift där också är jag rädd för. Tack för alla svar. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.