AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
1.185

e46 Ci vad ska jag tänka på vid köp?

ti
47
tigrrr
325xi Touring -06
Hej!

Jag planerar att köpa en e46-cab (330/325, 02:a och framåt) under sommaren/tidiga hösten. Undrar om det är något särskilt jag ska tänka på vid köp av just den modellen? Vilka fel är vanliga? Är det något i konstruktionen som eventuellt skiljer cabben från de vanligare sedan/touring-modellerna som man bör tänka på vid ett begköp?

Tacksam för alla svar :-)

Mvh
Pelle

ge
60
georgios77
328c e-46-99
har en 328c 99.de´n enda problem som har haft är at den andra dor öppnar inte automat.jag är jette nöjd med min
ti
47
tigrrr
325xi Touring -06
Tack gregorius77!

Någon som har några fler tips?

/Pelle

Tr
2.101
Tretretti
BMW 535i 2011 M-sport
Sök på forumet. Köp en 330. Var misstänksam mot allt. Lycka till!

Don't dream it, drive it
Tretretti sammanfattar mina tankegångar på ett ypperligt konkret och talande vis, så jag väljer att helt enkelt instämma med honom.

Mvh,
Kalle
___
Bilarna: Länk
ti
47
tigrrr
325xi Touring -06
Tack Tretretti!

Sökfunktionen visst, men har inte hittat så mkt som är specifikt för Ci:n och då särskilt cabben. Jag gräver vidare, men kommer ni på nått mer specifikt att vara på sin vakt för på cabben så posta gärna, det uppskattas verkligen! :)

/Pelle

Ko
475
Korak
330 cab 03:a M-sp såld
518 - 90 såld
x3 msport 3.0.d 2015
våren 03 kom nya faceliften tillsammans med den sexväxlade lådan.
till 330:an

Är du inte van importerade bilar skulle jag hålla mig undan för importerat finns en uppsjö tveksamma cabbar med hyfsade priser.

Bara att ta en titt i importforumet så lär du dig en del.

lycka till
Tr
2.101
Tretretti
BMW 535i 2011 M-sport
Tillägg till mitt förra inlägg: importera själv från auktoriserad BMW-handlare i Tyskland. Se importguiden. Lär känna din nya bil på Autobahn. Bli lycklig!

Don't dream it, drive it
ti
47
tigrrr
325xi Touring -06
Du får det att låta så lätt tretretti, I like it :) Eftersom jag gillar att köra (varför annars köra BMW?) men inte att meka så känns aukt. handlare klart att föredra utifrån vad jag läst i forumet.

Tillbaks till min ursprungliga fråga: är det någon som vet vad man specifikt ska kolla på hos e46-cabben? Har inte hittat ngt i forumet.

/Pelle

Tr
2.101
Tretretti
BMW 535i 2011 M-sport
Det är inte så svårt som man inbillar sig. Jag var nere i Trier förra sommaren och köpte min Jaguar XJR hos en aukt. Jaguarhandlare. Maken till seriösa handlare och bra bemötande finns inte i Sverige. Var också förbi ett par BMW-handlare för skojs skull och deras bilar är nästan sjukligt fina.

Importguiden är ovärderlig som hjälp och vi är några som skrivit om våra erfarenheter på forumet.

När det gäller E46 cab tror jag inte att det finns så mycket specifikt som inte gäller övriga modeller. Främre länkarmar, kylfläkt och termostat är typfel som bör vara åtgärdade på garantin. Och som sagt var misstänksam mot allt tills motsatsen är bevisad. Milfusk, krockar, dåligt skötta bilar osv är inte ovanligt, men köper du via auktoriserad handlare är chansen stor att du blir nöjd.

Börja med att kolla bilar på bmw.de och åk ner när du har några intressanta objekt att kolla. Tyskland är stort och väldigt tättbefolkat så att bara åka ner och "titta lite" måste bli extremt stressframkallande.

Don't dream it, drive it
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.