|
|
|
|---|---|
|
Hej, har en 740ia E38a, kan jag sätta 255/45-17 runt om på denna skönhet? Sitter idag 225or fram och 245 bak. Är det någon som kört med denna däckdim på sin E38a? Jag vet att det är hög profil på däcken men det vill jag gjärna ha, vill behålla komforten i bilen, har ändå bara 17" så det visuella blir aldrig riktig bra! Tacksam för snabba svar, måste beställa däcken snabbt så jag kan besika bilen... ///Peter | |
| Provhängde (av misstag) ett av mina bakdäck 255/45/18, fram och det tog inte i fjäderbenet i alla fall. Tror dock inte det bidrar positivt till vägegenskaperna. 235/50 är nog ett bättre val att ha fram. | |
|
Jag har 255 fram på min E32:a... Det funkar bra såvitt jag vet. (ej provat nå annat). Spårar ingenting. Det är å andra sidan åretrunt däck. Dvs lite annorlunda mönster mot vanliga lågprofildäck.. mvh |
|
|
När jag köpte min 750i så hade man satt 255:orna fram och 235:orna bak av någon anledning. Men jag hade klara problem med spårning och den var mycket känslig på vägarna. Kan självklart ha att göra med en eventuell hjulinställning, men jag tror inte att det är hela felet. Med 235:orna fram så blev det betydligt bättre. |
|
| Jag hade 255or runt om på min E38 och det spårade jättemycket. Det var verkligen obehagligt att köra på slitna vägar, men jag hade ful-däck. Det kanske fungerar bättre med fin-däck | |
|
Jag kör med 255 fram på min e38 och tycker det fungerar riktigt bra , visst kanske lite spårigt men så blir de ju när man går uppåt i lite storlek.. |
|
|
Min bil var också superspårig med breda däck, dock 235 runt om. Bytte bussningen till hjälpstyrarmen och voila, som dag och natt. Givetvis spårar den lite än, men inte i närheten. Du kan lätt köra med breda däck fram på din e38, fin bil samling du har förresten |
|
|
255 fram är inte att rekomendera! Skulle absolut inte gå över 245 breda däck fram, 235 torde vara det optimala! Mvh, Kalle ___ Bilarna: Länk |
|
|
Jag kör med 255 fram och 285 bak på original parallellekerfälgar. Efter fyrhjulsinställning och byte till Nokian däck fram (tidigare Yokohama) tycker jag nu att bilen går helt OK. Kan tilläggas att jag tidigare har bytt ganska många leder i både fram och bakvagn för att få bort allt glapp. Tror att spårning beror mycket på däck och hjulinställning, men det behöver inte betyda att det alltid är lätt att hitta vad som är fel. 17" verkar dock vara en konstig dimension för en E38. Du bör nog kolla att det är rätt offset på fälgarna eftersom detta inte är en originaldimension. |
|
|
Har 255/35/20 fram och bilen går klockrent. Spårar ej. Kungen |
|
| Spårar eller inte beror självklart på bilens inställningar, men även vägen. När jag var i Tyskland och brände runt på autoban så var det inga problem, men i Sverige så fick jag problem tull och från. Så det bersor på vägunderhållet..... | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.