|
|
|
|---|---|
|
Vet inte hur ska jag beskriva mitt problem. Men för några veckor sedan när jag bytte till breda däck började min bil styrning bete sig konstig. När man körde i 90 väg och styrade med ratten långsam för att hålla mig i vägen kände jag att styrningen hackade lite och det lätt lite gran från ratten stången innifrån kupe. Nu har det hackande försvunnit men nu i ställe när jag trycker snabb på bromspedalen får jag typ en enda skakning på ratten. Jag har lite för breda däck fram 225 kan detta orsaka mina konstiga problem? Remen slirar lite gran också när man typ trycker ska växla. Ska lämna bilen på service snart och vill kolla lite först här om någon har haft samma bekymmer Mvh Mauritx | |
alex_328 |
däcken ska det itne vara ..! gissar mer på bromsar o styr länken .. Kanske någon dålig bussning med |
| Har du bytt fälgar också? Vad du beskriver låter som ett typiskt sådant fenomen som man får om man sätter på fälgar med fel ET (som breddar för mycket utåt) så att spårvidden blir alldeles för stor! | |
|
JAg bytte fälgar förra sommar och det gick bra utan något problem. ET som jag har på fälgar är ET 35. AC Schinitzer fälgar. Jag tror att original ska det vara ET46 om jag inte misminer mig. Tror att det ska gå bra om man inte så breda däck med ET 35 Mvh Mauricio |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.