|
|
|
|---|---|
| Har hört ett mycket löst rykte om att man kan kontrollera mätarställningen på BMW 3-serie E46 genom någon form av mek med tändningen?!? Typ att man skulle vrida på tändningen tre gånger och nollställa mätaren eller nått? Låter det helt absurt eller finns det något uns av sanning i det? | |
|
Detta har varit uppe tidigare och vad jag kunnat förstå så är det bara rykte utan någon verklighetsförankring! Du får kolla mätarställningen på nåt annat sätt, finns många tips här på forumet som är bättre... Anders |
|
| Myt! | |
alex_328 |
MYT ! det går at kolla mätarställningen tror det ska stå på meckar tips eller undet BEG. guiden .. men jag är inte 100% säker .. |
| det GÅR att kolla mätarställningen grannen är meck gjorde de på min 320 som skulle ha gått 16K, den hade gåt 35K igentligen. dock vet jag inte hur det hela går till, slå på tändningen å håll in trippmätar knapp i 7 eller 9 sec. | |
|
Länk Myt, alltså.... /Magnus Min nya: Länk |
|
|
Att man kan hitta gamla trådar med sökfunktionen, är det också en myt? ;) Man ska sikta på att vara bra! |
|
|
Nej, det kallas skröna :-) Den omtalade "mecken" var nog spekulant på bilen med 35' i mätarställning. /Magnus Min nya: Länk |
|
| Det är myt och folk som vdac håller den tyvärr levande. Kolla länken som e30cabbe gav, där står det vad siffrorna betyder. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.