|
|
|
|---|---|
|
Hallå! Det som inte får hända har hänt, kamremmen har kuggat om så att kamdrevet står en kugg fel medsols (framifrån sett). Det måste ha hänt i samband med vattenpumpsbyte alltså inte under körning. Den lät illa så jag stängde av direkt. Vad brukar hända? Är det bara att riva av toppen direkt eller är det värt att kugga remmen rätt och ta ett kompprov? Som sagt, hur stor risk är det att ventilerna är krokiga eller finns det tillräckligt med frigång om det bara är en kugg fel? Tilläggas bör kanske att det sitter en snäll trimkam med följande spec: Kamlyft(m.m.): 7,0 Ventillyft(m.m.): 11,0 Öppnings-vinkel för insug/avgas spridningsv.: 264/264/114 Ventil lyft ö.d: 1,75/1,70 /Tomas | |
|
skulle aldrig tro att det är någon fara prova att ställ det rätt igen och prova igen mvh Den Som Ingen Turbo Har Den Får Åka Utan Bar |
|
alex_328 |
sätt rämmen rätt sen prova ! finns inte mkt annat att göra .. ! med största sannolikhet är bilen som den ska! .. Ventilerna m.m. är inte kassa hade en vänn som gjorde samma sak ..o han hade bilen i gång längre utan skada .. sätt rämmen rätt så ska du se att bilen kommr gå sm en klocka igen :) |
|
Lite sent tips..... innan du sätter remmen rätt, ta ur stiften - dra runt motorn för hand och kolla att inget "tar emot" ie. har gjort det. Gör samma sak när du satt remmen på rätt ställe, bara för att vara säker. |
|
| Det verkar faktiskt som att ventilerna klarade sig, har kuggat den rätt dragit runt motorn och sen tog jag ett komptest. Den låter inte illa heller när jag startar den så jag tror och hoppas att det är lugnt! | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.