|
|
|
|---|---|
|
Hallo.!! Jag undrar om någon vet vad det ska vara för värden på själva spjällägesgivaren typp max, min.. Detta då vi jag å polaren misstänker att denne är kass på hans 325-89 tic med Motronic 1.3.. + vilka stift man ska mäta på, ska tändningen vara av eller på osv ? Vi var hos ts motor idag på rullande landsväg å mappade med unichip.. Mapparen lyckades inte riktigt att få bilen att gå rent på låga varv ibland, dessutom väldigt svårtstarad och surar igen. Diagnosen säger inte att det är något fel på Tps:en men den visar att den står öppen hela tiden. Då vi fick bilen att gå rent mappades det fram 402 hk och 486 nm. Detta då med 535 lmm, 465cc spridare, osv. Iaf kan tps:en ha något att göra med att den inte vill svara riktigt på gas och surar ner sig ? Eller kan det vara så jävligt att man får spänna upp fjädern ett par hack i luftmängdmätaren ? mvh//Snurrbo | |
|
edit :Tps:en men den visar att den står öppen hela tiden, även på tomgång |
|
|
Tjena! Det kan mycket väl vara spjällägesgivaren. Jag hade en sierra 2.0 DOCH som den va kass på. Det gick inte att starta bilen om man inte höll gasen i botten, den drog sjukt mycket soppa och tomgången var mycket dålig. Om jag kopplade ur den så blev det bättre, bilen startade som den skulle, soppaförbrukningen sjönk till hälften och det fanns tomgång. Dock svarade den dåligt på gasen samt att tomgången var lite hög med den urkopplad. Vet inte om det kan vara till någon hjälp. Har tyvärr inga värden. MVH//Tommy |
|
|
Okej.. Hade varit bra med några mätvärden iaf och vilka stift man mäter på. Kan det stämma att den ska ligga på 0-5 volt ?. Kan ju iofs prova att koppla ur skiten å se om den går något bättre. |
|
|
hej fina siffror,är dom på motorn om inte vad hade du på drivhjulen, har skälv varit och bromsat en 325im med samma koncept och fick bara effekten på drivhjulen, |
|
|
hej vad har du för bränsletryck,ändrar ni spridartiderna med unichip om inte så sänk bränsletrycke till dom där spridarna.och kolla med brebandslamda på hela registret. |
|
|
bmw patrik Givetvis är spridartiderna ändrade och bilen körd med bredbandslambda, soppatryck c:a 3 bar. Som sagt gick bilen bra ibland och ibland helt knas. Så det e ju något som strular, mapparen trodde även att det var tps:en. Det e därför jag behöver ha lite mätvärden på den. |
|
|
Jag plockade loss min och mätte.. Minns dock inte vad jag fick för värden men det var ju inte samma givare heller. Det jag minns var att det var tre stift i kontakten(grön, svart och röd). En helt vanlig potentiometer. Jag visste inte vilket stift som gick var men kommer ihåg att när jag mätte så fick jag helt orimliga mätvärden. MVH//Tommy |
|
|
MrSollier: Det var ju till stor hjälp = meningslöst inlägg.. Finns det någon som kan tänka sig att mäta sin givare, skulle varit till mycket stor hjälp.. ?? mvhh//Snurrbo |
|
|
Vadå meningslöst? Plocka loss givaren och mät.. Du får prova dig fram till vilka stift som är vad.. Det är inte svårt att lista ut.. Sen lovar jag att du kommer att märka om det är fel på den då=helt orimliga mätvärden.. //Tommy |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.