|
|
|
|---|---|
|
Hej! Tänkte höra vad det är som ibland har rasslat till på min e36 318is? Är det kamkedjan tro? Upptäckte för några dagar sen att den hade alldeles för lite olja, alltså under minimistrecket och efter att jag haft i rätt mängd olja så rasslar de inte lika mycket eller ofta längre. Det är dock inte varje gång jag kör med den som det rasslar utan bara då och då. Har pratat med dels en bmw-verkstad och de sa att det inte finns några intervaller att gå efter och att min bil (som gått 17500 mil) inte ens är i närheten av att tänkas drabbas av ett kamkedjeras. Han sa att jag kunde komma tillbaks om 10 000 mil och då kunde de lyssna om det var dags för byte. Har hört med en annan verkstad för säkerhetsskull och de ansåg inte heller att det var nått problem. Det kostar visst ett x antal tusen att byta kedjan, och jag kan inget sånt själv så det skulle va skönt att slippa en sån kostnad i onödan. Sen tänkte jag även höra om nån vet varför tomgången svajar mellan 500-900 varv de första sekunderna efter start? Den lägger sig rätt efter ca 5 sek. Är det tomgångsmotorn som är knas eller? För sen funkar den ju normalt och bilen går ju bra. | |
alex_328 |
smörj domgångs motorn .. dränk den i WD-40 |
|
Okej, hur gör man det.. kan ingenting i princip.. inte ens var den sitter! Är det dyrt att lämna in det till en verkstad att fixa? |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.