|
|
|
|---|---|
|
Hej alla! Min a/c låter(typ surrande ljud) även när tändningen är av, är det flera än jag som har detta problem eller? //Peder | |
|
är det inte den lilla fläkten som du hör som finns i klimat panelan schnellfahrer baumvelt |
|
|
jaa, möjligtvis, är inte så hemma på bilen ännu, köpte den häromdagen, men det är ju klart, den låter även när A/C n är avslagen, vad är det för fläkt då? (den lilla) Peder |
|
![]() 23.268 520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247 Monark 50S 69-71 Ariel LH Colt -1954 Yamaha xs400 12E Seca -82 Captur Intens II-19 |
Det är en lite sugfläkt som förser termostaten i klimapanelen med kupeluft. Den stannar efter 16 minuter när bilen går ned i sleep mode läge (lågströmsförbrukning) efter du stängt dörren och inte rört dörrar lås på 16 minuter. ///MVH Hasso Länk |
|
ta loss panelen å smörj fläkten lite så slipper du höra den.. finns tipps här på forumet hur man går till väga lycka till schnellfahrer baumvelt |
|
|
Tjena Hasso, kruxet är att den låter oavsett hur länge den har stått...typ när jag tar bilen på morgonen...??? Peder |
|
![]() 23.268 520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247 Monark 50S 69-71 Ariel LH Colt -1954 Yamaha xs400 12E Seca -82 Captur Intens II-19 |
Självklart snurrar den då för du har låst upp dörren och aktiverat bilen. ///MVH Hasso Länk |
|
redep sätt dig i bilen 30 min å vänta så slocknar den schnellfahrer baumvelt |
|
|
Okej, tack för era tips, hade en Golf innan och den var ju inte direkt så hightech som BMW´n...skall försöka att leta rätt på tråden i forumet som Mika tipsade om! //Tack |
|
| Ska testa det, ingen tändning eller nåt sånt på eller? | |
|
allt ska vara avslaget du får rulla tummarna schnellfahrer baumvelt |
|
| Tack för länken Hasso!, super. | |
|
Väcker liv i denna tråd. Har samma problem. Surrande ljud i ac panelen. Precis när den gått i sleep mode så hörs ett klick från ett relä i skuffen. Då sticker strömförbrukningen till 3 ampere igen från ca 0,75 amper och så håller den på. Lampan på växelväljaren slocknar men tänds igen då man hör reläet slår till och surret börjar igen. Laddar ur, om jag inte använder bilen varje dag. Driver mig till vansinne detta. Någon som vet, vad detta beror på? Mvh Ulf |
|
|
Gäller en e39, 525, 2002 Nu är surret borta, helt plötsligt. Nu surrar det i tändningsläge, men försvinner då jag stänger av till läge 0. Men, displayen för navigator lyser när den dalar från 2 ampere till 1.5 ampere. Vid 1.5 ampere lyser displayen upp, typ frostat ljus. När den går upp till 2 ampere slocknar displayen och så håller den på. Displayen är frostad cirka 5 sekunder. När jag öppnar dörren drar den 7,5 ampere. Kan dala direkt till 3 ampere. efter en stund drar den 2 ampere, 1,75 ampere , 0,5 ampere men sticker plötsligt till 2 ampere igen för att sakta dala till 0,75 A. Plötsligt 2A igen. *Har nu tagit ur säkringarna 56 och 57. Dalar nästan direkt till 0,75A, för att dala till 0,5 A, efter jag låst bilen med nyckel. Men det fortsätter pendla, mellan 0,75 – 0,5 A Alltså den går inte i sleep mode. Lampan släcks vid växelspaken, vid 0,5 A men så fort den slår till 0,75A lyser lampan vid spaken igen. Har läst många timmar på nätet om detta, men hittar inte något relevant för detta felet. Ulf |
|
| Det är en touring e39 2002 | |
|
Har kollat lite till idag. När man öppnar skuffen drar den 6,5 A. Samtidigt sjunker spänningen från 12,7 V till 12 V. Mätt, direkt på batteripolerna. Låser jag bilen så stiger spänningen sakta till 12,7 V. Min spänningsregulator gick sönder för ett år sen (uppslitna kol). Kan det orsakat något med batteriet? Batteriet som sitter i ska vara 2 år gammalt enligt förra ägaren. Ett tudor, 95 Ah. 12,7V till 12,00 V kan det orsaka en massa ospecifierade fel? Nu ska jag gå och mata hönsen och titta på lampan vid växelspaken. |
|
| Äntligen....... | |
|
Tack för all hjälp. Det var en modul, som gav falska signaler. Surrande fläkt i ac enheten, samt att dioden i växelväljaren slocknade, men lös igen efter en minut eller 2. Halvkass batteri efter ett dygn. Alltså, sleep mode kom och gick. Hönsen mår bra för övrigt! |
|
|
Vilken modul var det. JAg har problem med vår E39 525 -01 att den drar ur batteriet om den står en vecka. JAg har sprillan nytt batteri +100Ah och fläktmodulen är ny för den hade jag problem med att den drog ur battereit för något år sedan med då betydligt snabbarr, en natt räckte. NU klara den sig nästan en vecka. |
|
|
Det var telestart t70 som sitter i skuffen. Det var ironi, att jag fått hjälp här. Men jag skriver lösningen, då jag läst att många har problemet. Hoppas du har denna modul BMW_MAN och att det löser ditt problem genom att dra anslutningarna. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.