AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Bilvård
1.436

Vill få upp glansen...

Va
46
Van-
525iA Touring Topasblau -01
I helgen blir det storstädning både in och utvändigt. Härligt!

Tänkte börja med att köra över hela bilen med Turtles Lackrengöring innan jag fortsätter. Nu är det dock så att lacken inte är så värst repig eller sliten så jag undrar om det är för "starkt" att dra över den med Sonax Progressive Wax+Polish Hårdvax? Bör jag välja något svagare medel? Det viktiga är egentligen som jag ser det att jag får upp glansen ordentligt. Eller ska jag bara använda Polish? Känner mej lite förvirrad så tips är varmt välkomna.

Mvh Oscar
Stekaren
Vet inte hur grovt Sonax Progressive är men är det inga repor så räcker det med att ta bort lätt oxid med en fin polish.

Du känner på medlet mellan fingrarna hur grovt det är.
Sonax progressive är inte särskilt grov men inte särskilt bra heller. Kör hellre med sonax vanliga polish eller sonax proffesional. Sen ett lager vax.
Va
46
Van-
Börjar försiktigt med vaxet jag redan har tror jag. I väntan på Meguiars produkter som ska inhandlas nästa helg. Har hört mycket gott om både Meguiar och Lahega men har inte testat nåt av det än så det ska bli intressant.
alex_328
prova kör med .. Autosmart VAXPOLISH o sen kan du köra med 2 lager AUTOSMART VAX .. kan garantera en bra glans på bilen
Va
46
Van-
OK ska testa detta. Anledningen till att jag drog igång den en tråd ang. detta ämne var att jag var lite osäker på om kanske Sonax Progressive 3 (kraftigaste av 3 sorter) kanske var överdrivet. Men ska köpa mej lite olika varor.
alex_328
Garanterar att autosmart blir sjult bra med rätt maskin i teknikl .. du får samma puts som utställningsbilarna har i salongerna .. alla bilfirmor brukar köra med autosmart !

alex_328 Tror du misstar dig ganska rejält nu va !!
"alla bilfirmor" vet minst 40 st här i stan som inte anvämder det
Autosmart tycker inte jag är så märkvärdiga jämfört med andra sorter !!!
porta
Autosmarts vaxpolish och skandinaviskt hårdvax är inget att hänga i julgranen. Hyffsade konsumentprodukter inget annat.

Alla bilar får bra puts om man har rätt teknik och hyffsade prylar.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.