|
|
|
|---|---|
|
Hej! De svarta plastlister som får från A-stolpen vid sidospeglarna och sträcker sig till C-stolpen behöver hjälp. När jag vaxade bilen så gjorde jag misstaget att få vax på listerna. Listerna är lite vädertärda och har ljusnat. Eftersom listerna inte är helt släta så lade sig vaxet i ojämnheterna vilket ökade ljusheten i listerna. Lade på lite TurtleWax Black Chrome. Och detta fungerade tillfälligtvis, men nu har listen blivit lite glasaktig och listerna är fortfarande lite blekta. Nu till min fråga: Kan man slipa ned listerna försiktigt med något fint sandpapper för att rugga bort det ytliga skiktet med den vädertärda ytan och sedan lägga på något lämpligt skyddande för att få den svarta, fina looken tillbaka? Mvh Stephan | |
|
Det går nog aldeles utmärkt. Men jag hade nog lackat dom, lackade mina lister mattsvarta på min golv som jag hade en gång, såg väldigt nytt å fräsht ut. |
|
|
delorian: Tack för ditt svar. Är det någon som slipat sina plastlister och som möjligtvis kan berätta hur resultatet blev? Erfarenheter som förhindrar en att hamna i fallgropar välkomnas varmt! Mvh Stephan |
|
|
Rekomenderas inte att slipa dem, de lär bli väldigt matta! Använd något vinylmedel för att ta bort vaxresterna. Ett bra tips är annars att köra Sonax professional cleaner med maskin - brukar fräscha upp även de sunkigaste listerna! Mvh, Kalle ___ Bilarna: Länk |
|
|
Kalle Hansen: Tack för ditt inlägg. Mvh Stephan |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.