|
Sida 2 av 2
|
|
|---|---|
|
Schwein, Jag är, precis som du, helt övertygad om att den nästkommande M3:an kommer att smiska skiten ur RS4, men det har ju ingen som helst relevans idag :-) Poängen är att det inte är relevant att jämföra en bil som finns, med en bil som inte finns. Mvh, Kalle ___ Bilarna: Länk |
|
|
Håller med Kalle, visst är det relevant att jämföra de senaste modellerna som finns på marknaden, oavsett när de först släpptes. Sen är det ju alltid lite knepigt att jämför olika drivkoncept. Hade varit intressant om nya M3:an utrustas med xDrive. |
|
|
aja. men ställ upp RS4an mot M6an, vore roligare att se. Mvh |
|
|
Ni som har lite svårt att svälja andra bilmärkens prestanda ; ).........tror ni möjligen inte att Audi också kommer med en än vassare modell vad det lider? |
|
|
Låt oss inte glömma körglädje och känsla. Allt kan ju inte mätas i siffror. Hade jag bara gått på hårda fakta hade jag valt A4 avant 2.0 TFSI sport quattro framför den 325xi Touring som jag beställde istället. Mer vrid, mer hästar, och mindre pengar. Och ingen som köper vare sig audi eller BMW har maximerat prestanda per krona. |
|
|
Ingen som kan hitta tider på bana typ Hockenheim för dessa bilar. Jag hitta endast dessa tider som jämför rs4(380hk)/e46m3. Länk För egen del tycker jag bara tider runt bana el. slalom visar en sportbils prestanda. |
|
|
Gör om testet på torrt väglag, då lär det se helt annorlunda ut. Inte f*n kan man jämföra en fyrhjuls driven bil mot en bakhjulsdriven på vått underlag. Om jag inte minns fel så körde även S4 ifrån M3 på vått, men på torrt var det helt omvänt. |
|
| Varför är det så konstigt att rs4 presterade bättre än m3?????Nu snackar vi om Audi som har haft snabba bilar hur länge som helst.Hade det handlat om någon skoda eller hyndai då skulle jag förstå reaktionenn hos dem flesta här men som sagt det var Audi.Sen om Bmw kommer att bygga något snabbare är upp till bevis(tvivlar inte det minsta) | |
| Den är grym nya RS4:an. Den är ju faktiskt betydligt snabbare än måttstocken M3 i vått som torrt i acc men även betydligt bättre direktstyrdhet, mindre understyrdhet, kurvhastighet, sido-acc, slalombana mm. Tror nästa RS4 kommer smiska skit ur nya M3 ;-) | |
| BMW behöver en RM3. | |
|
Jag har bara 1 sak att säga. Jag hade gärna set en ny test på torr väg! Visst audi är snabbere. Men jag hade ändo gärna set en ny test på torr väg. |
|
|
Det finns massor av tester på RS4an och 0-200 tiderna ligger från drygt 15 sekunder till nästan 18 sekunder, så det är en ganska stor spridning på dom. M3an kan man säga ligger mellan 17 och 18 sekunder. Flåklypa |
|
| skulle vara kul att se tiff köra m3:an istället | |
viobebe |
Ja, efter en tid kan man ju inte direkt påstå att M3/E90/91/93 inte direkt krossade Audi RS4, javisst den är snabbare pga Audi tappar i högre farter pga 4 hjulsdriften. Audi har fortfarande inte visat ngn ersättare för RS4, men hade varit kul om V10:an hade hittat ner då.... |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.