AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
1.185

323i E30 går inte på alla cylindrar, vad kan vara fel?

W_Lexell
Hej

Jag har en Bmw 323i -84 e30 som inte går så bra! Jag kan inte så mkt om bilar men ni kan hjälpa mig kanske?
För det första tror jag att den inte går på alla kan det vara en vipp arm som gått? kan man köra med bilen då? Det ryker när man gasar på, hela ratten skakar! Sen när bilen står stilla så rinner det vatten ur avgas röret vad kan det bero på? Fast bilen går inte varm heller då kan det ju inte va nå problem med toppen/packningen va? Kan det vara nå vakum problem? egr röret? lr vad som helst.

Hoppas ni kan hjälpa mig med tips // Wictor

W_Lexell
ja kanske det! Men det rinner ju inte utt mkt vatten det droppar ju bara lite vet du inte vad det kan va?

MuProPro-medlem
7.993
Mugge
F20 - 116d -16
991 - 911 Carrera 4 - 13
Det är förmodeligen bara kondensvatten som rinner ut från avgassystemet, något som är fullt normalt och inget att oroa sig för.

Vad hände som gjorde att bilen började gå dåligt? kokade bilen? varvade du den hårt eller vad var det som orsakde det hela? Berätta lite mer så kanske man kan ge dig ett bättre svar.

___
Bilbloggen: Länk
W_Lexell
okey vad bra!!
Neej bilen har inte kokat, och ja har inte varvat den hårt heller! Den går bara dåligtr liksom. Har fått tips om att de kan vara något med vakumt slangar och grejer! Men bilen den låter som en gammal bår lixom typ blum blum blum lr nåt! Ja är inte så haj på bilar!

SpineKracker
Var det något som började plötsligt eller har det kommit smygande?

Jag valde inte E30, E30 valde mig.
W_Lexell
Det har kommit plötslugt tror jag! Men ja är inte säker på det!

mvh Wictor
Om bilen får dåligt med ström så funkar inte dom elektoniska spridarna så bra,kolla med en mätare medans bilen är igång hur mycket den laddar.
Jag råkade ut för det och då var kolen slut i generatorn.
W_Lexell
Tjena

Bilen går bra nu det var luftmängd mätaren som det var fel på! Fast den går inte riktigt rent iallafal. Det kommer ganska mycket vir rök! vad kan de vara?

Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.