|
|
|
|---|---|
|
Hejsan alla! Jag har ikväll försökt att felsöka min AC funktion. Jag har problem med att min anlägging ej vill fungara. Jag har den stora kliman med knappar och vred. Jag har kontrollerat kompressorn på det viset att jag ser att magnetkopplingen drar vid tillslag av ACn, varvet höjs och rovan jobbar lite extra. Trycket har jag endast kontrollerat genom att försiktigt öppna ventilen och det pyser till. Kondensorfläkten startar ej vid tillslag av ACn men när jag öppnade kontakten och "tvingade" den med 12V så drog den igång. Jag mätte upp kontakten (som har tre stift) och fann 12V på två av dem men ej på samma som fläkten startade på! Hur är funktionen på kontakten till fläkten? Någon som har elschema? Kan avsaknad av fungerande fläkt göra att ACn ej kyler? Har jag varit tillräckligt otydlig! Någon som har något förslag på hur jag skall få det att fungera? Är enda lösningen att lämna in för tryckning/fyllning? JIK | |
|
Hej. Min bil va likadan,magneten drog och fläkten stod stilla ,det pös till när man öppnade ventilen...men det som behövdes va ändå påfyllning...det va bara halva trycket mot vad som behövdes.. Så prova att fylla på du,så kommer det nog att fungera |
|
|
Kolla säkring till kondensorfläkten (på min förra, fanns ström i kontakten, trotts trasig säkring - helskumt, hade en trasig säkring i.a.f., bytte den och fläkten gick igen). Kolla även motståndet på fläkten. Kolla kontakter på torkfilter och kompressor/rör. Kan vara för lågt tryck i systemet, normalt räknar en viss svensk biltillverkare med en förlust på max 25g köldmedie/år, vilket innebär att just det systemet klarar 5-6år innan trycket är för lågt. Den nya kärleken: Länk Mvh: Zoltan |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.