AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Z-Serien
982

Hur får jag loss plastbiten runt sätet och hur fyller man på med olja i växellådan?

to
310
toksmurfen
Z3 2.8 -97
XC70 D3 AWD Polestar -12
Hej.

Fick äntligen mina M stolar till Z3:an men tyvärr var plasten som sitter på sidan där eljusteringen sitter sprucken, som tur var såg jag att det är samma art.nr. på mina orginal stolar som på M stolarna.
Så till frågan hur gör jag för att få loss plastbiten, har skruvat bort
skruvarna men den sitter fortfarande fast, är det nån som vet?
Sen undrar jag hur man gör man för att fylla på olja i växellådan och diffklumpen, har hittat avtappningen men inte påfyllningen gäller för båda delarna... är det nån som kan hjälpa till där också så blir jag kanonglad!

//Daniel
Visa användare
933
Z3 Magnus
Tesla model S -17
Jag hade isär mina stolar men minns inte riktigt hur det var... är det inte bara att slita loss handtaget för ryggstödet också och dra loss det sen?

Börja med att prova på den som redan var sprucken... så kan du ju vålda loss den och se hur det var uppbyggt sen så du vet hur du egentligen skulle gjort :-)

/Magnus
Visa användare
517
Rollebolle
Z3 roadster 3.0 01
Toksmurfen, får man fråga vad du fick ge för dina stolar och vart köpte du dem?

/Rolle
to
310
toksmurfen
Z3 2.8 -97
XC70 D3 AWD Polestar -12
Z3 Magnus: Det löste sig genom att slita och bända bort den trasiga plasten, så nu vet jag hur jag ska göra för att få dit den nya.

Rollebolle: 6200:- inkl frakt från Tyskland, hittade dom på eBay.de och jag fick rätt färgkombination.

Så nu är det bara frågorna vart man fyller på olja i växellådan och diffen kvar.... :)

//Daniel
först växellådan på sida siter en lika dan bult (har för mig att det är 17s nyckel) som dränerings bulten i botten den är det, det ska vara fytt upp till den , och så diffen det är den övre av insekts bultaran (14mm) på baksidan den nedre är dränering

mvh Daniel i iggesund
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.