|
Sida 2 av 2
|
|
|---|---|
|
Låna ut bilen flickvännen? Ja absolut. Om man inte kan tänka sig att låna ut sin bil till sin fru/flickvän så upplever jag det som att man har allvarliga problem med personen man lever med. Kan man inte lita på varandra så skall man inte vara tillsammans. Den närmaste familjen skulle säkert få låna bilen om de had en god anledning. Sen litar jag däremot inte på verkstäder alls, och medverkar ALLTID när den är inne. Detta efter flera incidenter där de bara blånekat till att ha skrapat fälgen eller repat framskärmen osv. Jag finner det sorgligt att man skall behöva dokumentera bilens skick innan man lämnar in den för att det inte går att lita på verkstäder. Var god att bruka sökfunktionen! Länk |
|
|
Men wendtan, du kör väl en sån dära såssecontainer så det inlägget känns väl inte helt relevant ;)) /Olof |
|
|
Olof: Mitt inlägg rör mina 3 Bmw, Min Nya fina t5:a får ingen köra förutom jag :) Ja tänkte göra en paralell mellan mina fälgar och din 518i, men låter bli :) Var god att bruka sökfunktionen! Länk |
|
|
Att min gamla bil är en bättre affär än dyra fälgar till en respiratordriven traktor? Ja jo men jag tycker också vi undviker fortsatt diskussion ;) Regeln för min 518 är att inte varva över 3000 då det vidriga karakteristiska fyrcylindriga motorljudet träder fram och skär i mig som en skalkniv... /Olof |
|
Stekaren |
Lånade ut en BMW en gång till min plastbror, blev som ett v, vek sig i taket. När den krockades mot träd. Det var lagom kul :P Så jag lånar bara ut till pappsen om det skulle önskas. |
|
Jag kan avslöja att min flickvän inte kommer att få låna min kommande 330/335 om inte jag sitter bredvid. Keep Your Distance! |
|
|
Glömde, av den enkla anledning att folk inte är lika försiktiga med saker som dom inte äger själv. Dom tänker inte på att ställa bilen på ett ställe där man inte riskerar dörruppslag exempelvis. Och att låna ut en motorstark bil till nån som inte är van med det är ingen bra idè. Jag läser av trafiken och gör aldrig vågade manövrar som att köra förbi bilar som inte verkar veta vad dom håller på med tex såna som byter fil utan att se sig för. Keep Your Distance! |
|
| Jag brukar undvika att låna andras bilar, om det inte är tjänstebilar d v s. Känns inte bra om ngt skulle hända. | |
|
"Glömde, av den enkla anledning att folk inte är lika försiktiga med saker som dom inte äger själv." Eh är jag ensam om att snarare vara MER rädd om saker som jag inte själv äger? Vad är det för vänner ni har som inte är rädda om era saker? Kanske dags att göra en uppdatering av kompiskretsen? Och ni som inte ens lånar ut er bil till flickvännen: Kul förhållande ni måste ha, fullt av förtroende verkar det som... Bara mina tankar //Lövet Excusa me, vir optime, cogitio inquis tibi nomen "fatuus" es? |
|
M6 5.185 Swe E24 M6/M635 register
E24 M635Csi -84 E34 535i -92 E87 120D -08 E61 535D LCI -08 BMWCS #5984 BMWSC #481 |
andreas_lofgren! Jag har uppmärksammat hur olika alla ser på att vara varsam med sina bilar i denna tråd! Så det är väl inte konstigt om en del tycker att bilarna endast är till för att brukas,och inte vårdas som sitt eget barn. De personer som tycker så (alltså inte jag) har säkert något annat som de vårdar med sitt liv( typ väskan med golfklubborna eller nått). Det märks vilka här som har sin BMW för tjusningens skull! MVH Patrik |
|
Jag lånade ut fru...jag menar bilen igår till en vän som behövde "storhandla" fick tillbaka den hel , men nog hade jag blivit lite ledsen i ögat om det hade hänt något med den. Man får helt enkelt överväga om man vill ta risken, kontra vara snäll å låna ut. Rauski. Äntligen BMW :) |
|
| Lånar bara ut bilen till mig själv samt pappa i vissa fall mamma med.. Vissa utvalda vänner när jag känner mig snäll o kännaer bilen samt sitter jämte | |
| ja de skulle jag göra till en av mina kompisar utan att tveka,, | |
|
Vadå låna ut bilen till frugan?? Tillhör inte hon familjen och disponerar familjens tillgångar precis som du själv?Det första jag fixade till bilen var var . sin nyckel till hustru son och mig själv. Visst hände det att det hängde ett gäng pojkar i varierande åldrar kring Sportevon med frågor och kommentarer när hustrun skulle hem från jobbet, so what. Sonen däremot föredrog oftast att ta familjens andrabil, troligen för att han visste hur rädd jag var om M3an fast någon resa för att impa på polarna behövdes ibland.Men att låna iut nya BMWn till utomstående vad vinner man på det? mrMPOWER |
|
|
Visst var det med viss nervositet man för några år sedan för första gången släppte iväg frun (med relativt nytaget körkort) ensam med 540'n...men man vänjer sig och det är trots allt bara en bil. Då det var jag som övningskörde med henne så har man ju också haft möjlighet att till stor del påverka detaljer som vilka parkerinsplatser man väljer, att fälgar inte har på trottoarer att göra, etc... Det är nog svårare att påverka någon som redan är erfaren med slarvig... ___ //Ulf |
|
|
i övrigt så har jag aldrig lånat ut mina BMW till någon annan men har å andra sidan aldrig haft någon som frågat. Nån kompis har provkört men då har jag varit med. Vet faktiskt inte hur jag skulle ställa mig om jag fick frågan...Kan väl tänka mig 2-3 stycken som eventuellt skulle få låna. ___ //Ulf |
|
| Låter min yngre bror ta en sväng nu å då. Farsan, Morsan skulle få låna fast en månad och naturligtvis har ju Sambon obegränsad tillgång. Har 2st vänner jag kunde lungt låna bilar åt. | |
|
Oavsett om jag vill eller inte, skulle jag nog aldrig kunna neka någon i familjen att låna min bil om ingen annan bil finns att ta. Däremot njuter jag inte om syster min eller morsan vill låna den. Men jag skulle känna mig som en idiot om jag t.ex. skulle ge nån av dom ett blankt nej på frågan om de får låna den. Men jag har ju ingen raritet heller, hade kanske inte sett det som självklart att låna ut bilen om det var en M3 CSL man hade. Däremot så får pappa min använda den bäst han vill, litar lika mycket på han som mig själv. En kompis har jag också som jag kan låna ut den till utan att behöva vara orolig. Dessutom är han den enda av mina kompisar som provkört min bil och så kan det gärna få förbli. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.