AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Samtliga BMW-modeller
22.111

Låna ut sin BMW?

Sida 1 av 2
M6
5.185
M635 forever
Swe E24 M6/M635 register

E24 M635Csi -84
E34 535i -92
E87 120D -08
E61 535D LCI -08

BMWCS #5984
BMWSC #481

Skulle ni låna ut er BMW till någon i familjen eller någon nära vän under en dag?
Har själv tänkt tanken ett par gånger, men skulle nog inte göra det iallafall!
Med tanke på att det är den käraste ägodelen jag har och att jag plöjt ner så mycket arbete och pengar i den(M635:an) så skulle jag nog gråta blod om någonting skulle hända.
Hur som sagt skulle ni göra? låna ut eller ej?

MVH Patrik
M635 Forever:

Jag fick samma fråga för ett tag sen och efter svaren så kom jag fram till Nej....

Länk
MuProPro-medlem
7.993
Mugge
F20 - 116d -16
991 - 911 Carrera 4 - 13
Det beror på vilken vän, det finns vänner som är tillräckligt ansvarsfulla för att kunna ta hand om bilen och det finns vänner som inte är det. Men nu har jag ju ingen dyr bil direkt.

___
Bilbloggen: Länk
Visa användare
1.504
Sigdarve
X3 3.0i -04.
Det har jag gjort flera gånger!
Visa användare
2.841
Robert Lundberg
BMW 420d -16
MB SLK 250 -13

En bil är en bil är en bil...självklart skulle jag låna ut den.
ci
63
city69
Audi A6
Harley V-Rod
Lånade ut min igår till en kompis som skulle lasta in massa grejer från Bauhaus.
Ci
531
CiM
325ciM-04
nix.
Vågar knapt låna bilen till frugan;).Varje gång går man en runda runt bilen för att se om fälgarna är ok(fast frugan vet inget;)
St
3.581
Stavros
E30 325i 4d -88
E39 540 man -98
Till familjen ja, men inte till vänner. Det är dumt IFALL nåt händer så kan det ju bli osämja om det ekonomiska. Dumt att äventyra kamratskapen för en sketen bils skull. Vad gäller familjen så är det ju familjen...
Visa användare
2.783
Grabber
BMW 318dT ´11
Jag har lånad kompisens 525 för ett par år sen o det slutade inte som jag ville.
En gubb j***l såg mig inte komma i vänster filen på motorvägen o pressa mig mot räcket innan jag hann reagera.
Inte mitt fel men det kändes inget vidare...

Låna ut min bil? Näää... tror inte det. Tycker Stavros...

M6
5.185
M635 forever
Swe E24 M6/M635 register

E24 M635Csi -84
E34 535i -92
E87 120D -08
E61 535D LCI -08

BMWCS #5984
BMWSC #481

Grabber!
Lite av din upplevelse jag har i bakhuvudet!
Tror säkert att den jag skulle låna ut den till tar väl om hand om den, men man kan ju aldrig vara säker på andra medtrafikanters varsamhet.
Själv vågar jag inte ens parkera bilen på större parkeringsplatser eller p-garage. =-O

MVH Patrik
Ek
496
Ekan
323i Coupe -00
Lånar ut den utan problem till de släktingar och vänner som jag har förtroende för och som jag känner väl. Det e ju trots allt bara en bil.
A_
639
A_Persson
Tesla M3
Skoda Superb
Håller med dig Ekan. Att låna ut bilen är inte som att låna ut tjejen om man säger så ;)
Alla vi skriver att det är ok, typ det händer inget men tänk om det skulle hända såna små saker som man inte märker på en gång.Det kan vara nån liten repa på bilen eller kantstötiga fälgar såna saker som man upptäcker några dagar senare.Det hände mig,lånade bilen av min bror skulle fixa en grej det skulle inte ta så långt tid men vad hände idag på parkeringen såg vi värsta repa på höger bak dörr.Tänk om det hände den dan när jag lånade bilen av han.
Möjligen att farsan skulle få låna den, finns inte på kartan att jag skulle låna ut den till nån annan, vän eller släkting!

Keep Your Distance!
Juhas 530i
När jag 1994 flyttade från Finland tog farsan över min gamla 86:a Volvo 240 FA (förgasar automat). När jag senast var hemma och det var julen 2003 då hade han skaffat sig en ny Chrysler men den var för låg att köras på de finska vintervägarna, därför låg den under ett heltäcke och väntade på sommarn. Så när farsan blev full och jag såg min chans att låna "min" gamla hederliga volvo, bara glöm det! Han skulle fan inte låna sin bil till nån, inte ens till sin son...och han hade/har ju rätt... varför i helvete skulle man låta någon köra sin pärla?

Jag lät min fru att köra min gamla saab 9000 två gånger, första gången satt jag på och bevittnade hur hun missade växlingen och växla från 5:an till 1:a:n...den andra turen slutade med att hon kom hem utan femmans växel!!!

För att spetsa till det lite grann...

Skulle du låna din fru/flickvän till din bästa kompis? Han skall ju trots allt bara "provköra"?

Mvh Juha
Ek
496
Ekan
323i Coupe -00
Juhas 530i: Tykcer det känns ganska löjligt att jämföra bilen med fru/flickvän. Hittar du några gemensamma parametrar alls?
Mi
289
MickeM
2002-73
Jag lånade ut min 2002:a till morsans kompis som skulle hämta sin dotter på studenten i den.
Tyvärr fick jag hem den med en buckla på förardörren och en flaska whiskey som tack.
Så framöver är jag lite försiktig vem jag lånar ut mina bilar till.

//Micke

Min sida
Länk
Visa användare
2.525
SvanteE
528i -97
540ix MPPSK 2017
BMWCS 05553
Fixade de inte bucklan?
Det borde de gjort + en pava för tack för lånet, inte som plåster på såret för bucklan...

*BAWORAK*
Visa användare
3.729
JohanE
E30 -87
E30 -89
Ford focus -19
Jag har lånat ut bilen och fått tillbaka den med ett sönderkört tråg. Har lånat ut den efter den incidenten också. Det är ju inte världens nyaste och ovanligaste bil man åker i.
M3an är jag dock försiktigare med och har hittils alltid varit med om nån ska köra den.

///BMW - Was sonst!
Mi
289
MickeM
2002-73
Svante:

Nej, de sa inte ens något om bucklan förrän jag själv upptäckte den.
Det var ingen liten dörruppslagsbuckla heller utan en på cirka 10 cm i diameter. Tydligen hade nyckeln fastnat i förardörren efter de låst bilen och nån "händig" person skulle hjälpa till och satte knät i dörren för att hålla emot för att få ut nyckeln.

Jag fick dock ut nästan hela bucklan igen, men tyvärr så sprack lacken.

//Micke

Min sida
Länk
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.