|
|
|
|---|---|
| Jag hade glapp i vindrutetorkarna förra året så den högra gick i motor huven,,tog loss och la emellan en bricka,glappet blev mycket mindre men den tar fortfarande i huven,kan man byta till nytt själv ?kostnad? | |
|
Jag kapade bladet en bit...funkar klockrent..bara ta av 3-5 mm å snygga till.. |
|
Stekaren |
En del säger att ny torkarmekanism måste införskaffas för några tusen och andra säger att det ska räcka med att byta någon gummibussning eller liknande. Prova sök på detta, finns massor. |
|
Dementian! Ursäkta, men jag förstår inte riktigt vad du menar med "kapa bladet". Om det är själva gummibladet som menas, hur kan detta få torkararmen att sjunka ner en bit så att den inte tar i huven? Skiljer det möjligtvis i utförandet på en E34 och din bil? Tacksam för klarläggande. mvh/Gunnar |
|
|
GUP Jag kör själv en e34, och ordnade problemet genom att kapa själva torkarbladet med de två metalllisterna som håller gummit på plats ca 5 mm med en vanlig hovtång.. |
|
|
Kan det vara ett missförstånd? Det är torkararmens översida som tar i huvens kant, 3-5 cm från där den sitter infäst i torkarmekanism. Hur det skulle bli bättre om jag kapar själva bladet inkl. listerna förstår jag ej. mvh/Gunnar |
|
|
Det brukar oftast ta i på 2 ställen när mekanismen är slut. Dels längst ut på pass-sidan och dels alldeles ovanför axeln. Då blir det 2 fula märken i huven. Det Dementian säger, rättar till 1 av felen =) Det andra felet går tyvärr inte att fixa till på annat sätt än att byta hela mekanismen. Kostnad: 2000:- + arbete. |
|
|
Så fick vi detta utrett! Heders mvh/Gunnar |
|
| :P | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.