|
|
|
|---|---|
|
har en 528iT -99 med orginal telefon den fungerar klockrent när man lyfter luren o pratar men pratar man utan att lyfta luten dvs med handsfreen så hör den man pratar med knappt vad mad säger det låter som en mobil med dålig mottagning man hör bara vissa meningar. Men i bilen låter det som vanligt man hör perfekt vad den man pratar med säger. Dålig kontakt mellan mich o mottagare???? | |
|
Hade samma problem i min 740 E38, enligt BMW skulle det vara så, och efter att ha åkt en Volvo S80 med orginaltelefon så är jag nästan tvungen att tro på vad dom sa på BMW, dom här anläggningarna är tydligen inte mycke att ha, men prova iallafall och byta till ett kort med högre watt, och var noga med att tala om för teleopratören vad du har för bil! Egentligen borde ALLA köra BMW! |
|
|
Jag har originalmonterad telefon och i min funkar H-free alldeles utmärkt. Mr P: Vad menar du med ett kort med högre watt? SIM-kortet har mej veterligt ingen som helst inverkan på uteffekten på telefonen. |
|
| Du har förmodligen något problem med mikrofonen som sitter mellan solskydden. Jag hade ett jordfel i micken i min 528 (e39) som gev liknande symptom. | |
|
På 530:in fungerar det perfekt och det enda som skiljer är att 530:in har trådlös handenhet |
|
|
Micken i taket har säkert tröttnat, bl.a beroende på värmen genom åren. Problemet har inget med simkortet att göra, att generellt säga att HF inte funkar stämmer inte, däremot får man kompromissa med mikrofonens nivå för att undvika för mycket bakgrundsljus. En mik på svanhals som man kan positionera nära ansiktet är överlägsen. FP |
|
|
Originalmicken är ingen höjdare men info jag fått är att den är bättre på senare E39 (från facelift har jag för mig). Vi upplever att micken i min 530 -01 ger bätter ljudkvalitet än den jag hade i min fd 540 -00 dock är det betydligt sämre än en vanlig enkel handsfree (sladd med snäcka och mickronfon) till den vanliga mobilen. ___ //Ulf |
|
|
Ljudet i min HF är inte mycket sämre än om man pratar i luren. Jag själv blev förvånad hur bra det lät. ///Jesper "Det kortaste avståndet mellan två punkter är alltid under ombyggnad." |
|
|
vart sitter micken? |
|
|
mellan solskydden har du en lucka med några små slitsar i till vänster. Bakom den sitter micken. Om du kollar på länken nedan är det Nr 5 på bilden. Länk Freude am fahren |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.