|
|
|
|---|---|
|
Som rubriken antyder så har jag ringt runt till dom flesta försäkringsbolag idag, billigast hittills är Länförsäkringar med 6384 kronor med självriskreducering vid viltolycka ,fri bärgning m.m! Men ska detta pris gälla måste jag även försäkra villan hos dom! De andra ( å dom är många jag ringt till, är vansinnesdyra) Tennant o Öland i särklass dyrast med uppåt tio lax om året! Nån därute som har bra tips om vad göra??? Och ni me V8, hur jävla mycke öser ni intill ockerbolagen??? Om nu NÅGON undrar så, JA bilen är importerad! Egentligen borde ALLA köra BMW! | |
| 6 400 kr är absolut inte dyrt med tanke på att det är en BMW. Hade premien varit den dubbla så hade jag förstått att du blev upprörd, men detta är som sagt ingenting. Du kan ju iaf glädja dig åt att du inte har en motorstarkare variant. :) | |
|
har du kollat original BMW-försäkring, jag har det, det var klart billigast till min bil. //Martin |
|
|
Anders N Detta är min åttonde BMW och dessutom bland dom motorsvagare jag ägt under årens lopp, denna kostar mi lika mycket som min BMW 850 gjorde för bara ett par år sen, att din bil är dyr beror på pris i förhållande till prestanda gör den överkomlig för vilken 18 åring som helst! Men min är ju nästan gubbabil, hehe!! Egentligen borde ALLA köra BMW! |
|
|
Ja jag har kollat BMW orginalförs. 8500 skulle dom ha! Tilläggas bör: Jag är 34 år, 15 skadefria år, bor i villa i kommun med låg brottslighet, parkerar i eget garage, ingen under 25 kör bilen, bilen är rutmärkt, kodade nycklar! Mycket mer kan väl inte försäkringsbolagen begära?? Egentligen borde ALLA köra BMW! |
|
|
Knappt 6400kr för en 525 -02 låter som ett riktigt bra pris, mycket billigare än så går det knappast att komma undan som villaägare och 30+ med 15 skadefria år. Jämför med vad en V70 2.5T kostar dig, jag tror inte att skillnaden är mycket mer än möjligen dryga tusenlappen/år. Var glad att du inte bor i Malmö eller centrala Stockholm, där snackar vi premie! |
|
| Tycker oxå att det låter som ett mycket bra pris. Långt ifrån dyrt i alla fall... | |
|
Låter inte så jäkla dyrt! Min pappa betalade ~ 7500 helförsäkring för sin 325ci -02 (också import), han var 62 år, körkortsinnehavare sen >30 år, tror den höga premien berodde på att han bodde i Stockholm.. |
|
|
Som Kristoffer är inne på så kostar 525T bara aningen mer än en V70 2,4T/2,5T. Betalade ca. 6000kr/år för min fd V70 2,4T -02 (Volvia) Betalar ca. 7100kr/år för min 530iAT -01 (BMW Originalförs) Kommer tyvärr inte år www.originalforsakring.se just nu så att jag kan kolla vad en 525T -02 skulle kosta men den borde väl hamna någonstand mitt imellan ovanstående bilar. ___ //Ulf |
|
|
Har du kollat med Aktsam? Jag får ge 5200 för en 525IM Touring -03 E46 fantast!!Inne på min elfte för tillfället..Och fler blir det :-) |
|
|
Kollade vad en 525T -02 skulle kosta med samma förutsättningar som 530'n och förvånande så är priset exakt samma 7538 - 10% BMWCS-rabatt = 6784kr/år. Ovan skriver jag att min 530 kostar ca. 7100kr/år och det är det jag betalar för innevarande period men det verkar faktiskt som bolaget har sänkt försäkringspremien. Återstår att se om det är samma i Augusti när det är dags att förnya... ___ //Ulf |
|
|
För mig med 530-00 i Sthlm var Sveland Försäkringar billigast , 9400kr helförs/helår med 2000kr självrisk/vagnskada samt bilextra , bmw original tog 12000kr första året och ville nu ha 16192kr för andra pga att dom lagt om premien för olika zoner m,m för samma försäkring , Hutlöst! |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.