|
Sida 1 av 2
|
|
|---|---|
|
Idag har det tråkigaste tråkiga hänt!!! Min BMW 528 -86:a är STULEN. Den har regnummer FKW 947 och den är silverfärgad. Den blev stulen på järnvägsstationen i Ramlösa strax söder om Helsingborgs centrum någon gång mellan klockan 06.45 och 16.15. Om någon skulle se den eller bli erbjuden delar från något som verkar misstänkt så är jag tacksam om ni hör av er på 0703637278 De delar som var nya eller i särskilt gott skick var: Motor Bakre stötdämpare Tank Kylare Bakre bromskivor Vattenpump Vita framblinkers Relativt nya däck (Firestone och Hankook) på 14" alufälgar (typ 518is) samt hel och fin inredning i blått tyg. Här finns bilder Länk … mp;.src=ph /Martin | |
|
Tråkigt att höra! Tyvärr fungerar inte länken med bilderna. Hoppas att du återfinner din pärla. |
|
|
I det översta inlägget i den här tråden på e28.se finns en (förhoppningsvis) fungerande länk för de som vill se. Länk Bilen är en till utseendet helt ordinär e28 i gott skick och utan synlig rost. /Martin |
|
|
HEJ!! jag har ingen telefon. men jag kan meddela att jag såg din bil(då jag reagerar på en e28) idag i gbg på storagatan!!!!!!!!!!! vet inte om de är någon hjälp men... det var ca 20.00 mvh |
|
|
Tack för tipset. JKangas: Kolla din epost! /Martin |
|
|
Tillägg: Finns det någon vänlig själ som bor i centrum av Göteborg och som kan ta en titt på storgatan. Jag vet ju inte om bilen var parkerad eller körandes men om den var parkerad finns ju möjligheten att den står kvar. Hittar ni bilen så ring polisen eller mig. Bilen saknar regskylt fram (har haft den innanför vindrutan i ett par dagar) /Martin |
|
|
Racemartin lycka till och hoppas de finner din bil... Det var jag som sms:ade till dig. Det var det minsta jag kunde göra.. |
|
|
Det var shit!!! Jag kan hålla koll kring Borås mot Gbg men framtiden ser inte ljus ut måste jag meddela. Om bilen hittas så är det nåt som: slutkörd, krockad, grillad eller tagen för delarnas skull... Tråkigt.... :( |
|
|
Ja, man är ju rädd för att den inte komma att vara särskilt fin när den hittas, om den hittas. Jag är tacksam om folk vill hålla utkik, särskilt i GBG-trakten eftersom det finns tecken på att den kan vara där. /Martin |
|
|
Nu har jag fått bekräftat att min silvriga 528:a setts i Göteborgs centrum. Därför ber jag än en gång alla som bor i och omkring Göteborg att hålla utkik!!! Regnr. FKW947. (Saknar dock regskylt fram) Ring polisen i Göteborg på tel. 031-739 20 00 om ni ser den! /Martin Helsingborg |
|
|
Hittat bilen? Lider med dig..:/ Jävla as det finns.. |
|
|
Nej tyvärr, den är fortfarande borta. /Martin |
|
|
Snacka om idiot som kör runt med den i stan ! Jag sätter en slant på att antingen är det en pundare/missbrukare eller någon snorunge som roar sig, bilen kommer säkerligen att hittas men det ligger stor risk i att den är skadad. Ruskigt tråkigt för dig, jag minns själv den 520-86 (cosmosblå) jag körde från helt ny till 10000mil, det var den bästa bil jag haft. Nästa gång använd rattkrycka, så slipper du med stor sannolikhet förlora bilen iallafall, proffsen skulle aldrig stjäla en såpass billig bil ändå! |
|
|
Det sura är att jag haft rattkrycka i bilen tills för ett litet tag sedan. När jag hämtade ut min sommarbil ur vinterförvaringen hamnade kryckan i den bilen istället :-/ Även om bilen inte är värd särskilt mycket så vill man ändå ha tillbaka den. Man har ju fått lite känslor för sin gamla E28... /Martin ...som fortfarande uppmanar folk att hålla ögonen öppna!!! |
|
M6 5.185 Swe E24 M6/M635 register
E24 M635Csi -84 E34 535i -92 E87 120D -08 E61 535D LCI -08 BMWCS #5984 BMWSC #481 |
Hoppas den kommer till rätta! Men jag är rädd för att den säkert ligger nedplockad i nått skumt garage.=/ Men håller tummarna för dig och din Beemer! |
|
KÖP EJ DELAR SOM NI INTE VET VARIFRÅN DE KOMMER!!! Min M5:a blev stulen under natten 060611-12 och för 20 min sedan ringde polisen de hade hittat bilen fullständigt slaktad på Ösmo skroten. SSH121 finns ej längre! Den kan ses i galleriet där en föregående ägare Christian Boqvist har lagt upp den kolla efter en M5-95. Från nu blir det att åka vinterbilen Saab 900 -86 Bättre lycka till er andra! Nike utan M5 |
|
|
Tråkigt att höra! Men hur kan det gå till? Hade skroten "köpt" bilen eller var det de som slog larm när de upptäckte att bilen var stulen??? Min bil är för övrigt fortfarande borta... /Martin |
|
|
Jag vet bara att bilen hittades där men det luktar ju lite "chopshop" antingen anmälde skroten det men vem fösöker skrota en stulen nyslaktad bil. Troligare är väl att polisen hade ärende dit och hittade lite mer... Hoppas du tillslut får bättre besked än jag! /Nike |
|
|
Måste "rätta" mig lite, den första info jag fick var lite felaktig. det var något som heter Nynäshamns skroten som anmälde till polisen att de hittat/sett en bil på ett släp som såg slacktad ut. Ösmo skroten är då inte inblandad! /Nicke |
|
| M5-Nike: Tråkit o höra...En fråga, körde de iväg med din bil när de stal den eller tog de den på släp?? Iofs oväsentligt men jag har själv en "likadan" bil som du o försöka göra ALLT för att hindra tänkbara tjuvar från att KÖRA iväg bilen, antar att din bil var larmad med "fabriksimobilesern" (den där runda saken bredvid EDC-knappen)...Har själv endast det larmet/imobilsern på min bil, brukar dock aktivera code-spärren o har dessutom en rattkrycka, fnular på tillfället var/hur jag skall montera en dold strömbrytare... | |
|
Bara så ni vet, CODE funktionen i stora färddatorn på E34 är inte speciellt svår att ta sig förbi. Om man vet hur man ska göra, tar det inte mer än 15 - 30 sekunder att komma runt den. Så lita inte på att den ger något större skydd. ___ Bilbloggen: Länk |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.