AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
728

Lambdasondbyte på en 540e39

Ke
42
Kevin A
540 im -00
Bmw 728ia -97
Hade bilen inne på felsökning då det visade sig vara fel på någon av lambdasonderna på bank 1 dvs höger sida...
Jag skulle sätta dit en från biltema med 4kablar men färgerna stämmer inte.På org delen har jag vit, vit, svart, grå. och på biltemas svart, mattsvart,blå,vit.
Min fråga: vilken till vilken???
På biltemas har jag med en ritning på vad som är vad men på org delen har jag ingen information.
Visa användare
ProPro-medlem
23.268
hasso
520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247
Monark 50S 69-71
Ariel LH Colt -1954
Yamaha xs400 12E Seca -82
Honda CB 650-82
Captur Intens II-19
Dina "original" färger stämmer inte med det schema som jag har på DME till M62. kan den vara bytt tidigare månne ???
Det är förvärmda Lambdor original och vit o vit brukar normalt vara till förvärmningen på universal lambdasonder, Sedan är jog nog lite skeptisk till Biltemas lambdsonder de verkar inte vara riktigt pålitliga enligt vad en del forumdeltagare erfarit.

///MVH Hasso
Länk
Ke
42
Kevin A
540 im -00
Bmw 728ia -97
Tack Hasso...
Jag kom på det efter att ha plockat bort o mätt på de...nu lyser inte motorlampan längre men jag kommer att hålla er uppdaterade om något inträffar med biltemas sond angående kvaliten...
Ke
42
Kevin A
540 im -00
Bmw 728ia -97
JAaa
Då började lampan lysa igen vilket bekräftar att biltemas inte fungerar så tillfredställande så nu plockar jag bort den o letar efter en beg org del istället...
rsarits
Originalsonden kostar inte mer än 1500:- ( i alla fall till E34 V8), det tankar du väl för på en vecka?
Jag var en av de som haft problem med biltema's lambda, min ena biltemasond höll bara 4 mil!!!
Ke
42
Kevin A
540 im -00
Bmw 728ia -97
ja
Ibland tar det sunda förnuftet en paus vilket resulterar i att man köper "skit" bara för att det är billigare . Men då kan alla andra ta nytta av mitt misstag.
Ha en trevlig helg allihop!
Ke
42
Kevin A
540 im -00
Bmw 728ia -97
Nu har köpt en på skroten o äntligen är problemet löst........

Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.